رئیس قوه قضائیه:

مشکل حل نشدنی نداریم/ نسخه حل مشکلات باید داخلی باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: در جامعه مشکلات داریم، اما مشکلات حل شدنی است، نسخه حل شدن آن باید داخلی و از درون باشد.

مشکل حل نشدنی نداریم/ نسخه حل مشکلات باید داخلی باشدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت: پیروزی انقلاب و تاسیس نظام با مشکلات زیادی رو به رو بود یکی از مشکلات هشت سال جنگ تحمیلی بود دیگری جریان منافقین بود. دشمنان مانع ایجاد کردند که نظام مبتنی بر دین برای اداره جامعه و انسان معاصر تشکیل نشود. 

او ادامه داد: در دوره تثبیت نظام، باز دشمنان تلاش کردند تا نظام را ناکارآمد نشان دهند و تا نظامی مبتنی بر رای مردم پا نگیرد. در دوره تاسیس و تثبیت معلوم شد که نظام کارآمد است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تمدن‌های امروز عالم و مدعیان دموکراسی معتقد بودن که آن‌ها نسخه برای زندگی انسان نسخه دارند و نظام مبتنی بر دین نمی‎تواند پاسخگوی نیاز انسان معاصر باشد.

او گفت: در دوره سوم برای توقف صدور پیام انقلاب  تلاش کردند، دشمنی کردند و امپراتوری رسانه‌ای دشمن تلاش کرد. در حوزه اقتصادی حصر ایجاد کردند و به گستردگی همه داشته هایمان تحدید شدیم. تلاش کردند که ذخایر مادی و نیروی انسانی کارآمدمان را محدود کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در این قضیه محدودسازی در حوزه اقتصادی بسیار جدی عمل می‌کنند، چون می‌دانند استقلال اقتصادی پایه استقلال سیاسی است. اما در این دوره هم نتوانستند کار کنند و اهداف انقلاب توسعه پیدا کرد و در منطقه گسترش یافت.

رئیسی گفت: ایران اسلامی نه فقط در ایران بلکه در منطقه جضور موثری داشت تا منطقه به سمت استقلال و ظلم ستیزی برود و مردم منطقه برای منطقه تصمیم بگیرند. 

او تصریح کرد: تصور بر این بود که ترور حاج قاسم ما را متوقف کند اما با شهادت او، به پایگاه نظامی امریکا حمله کردیم که نشانه قدرت نظام بود. همچنین اتفاقاتی بعد از شهادت حاج قاسم در یمن و سوریه در حال رخ دادن است.

رئیس قوه قضائیه گفت: فکر می کردند شهادت حاج قاسم باعث تمام شدن برخی اقدام ها می شود اما شهادت حاج قاسم باعث ادامه اقدام ها شد.

رئیسی تاکید کرد: نمی توانند انقلاب را متوقف کنند. با تخریب و ترور انقلاب متوقف نمی شود این حرکت پرخروش ادامه دارد.

او گفت: بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما تا کنون کدام مشکل در این زمینه ( انرژی) وجود آمده است؟ نفوذی ها چه کارها که نمی کنند تاما پیش نرویم اما موفق نبوده‌اند.

او، دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت دانست و افزود: کشور پیشرفته به بالارفتن توان تولید است. بدون توانمند شدن کشور در همه حوزه‌ها کشور، پیشرفته نمی شود. در بومی شدن دانش کشور پیشرفته می شود. 

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر فکر می کنید که لازم است این ها به ما اجازه دهند که پیشرفت کنیم این خطاست. آن ها تلاش کردند که جوانان ما به فناوری هسته ای دست پیدا نکنند اما نتوانستند. هم دانش آن آمد و هم بومی سازی شد.

رئیسی افزود: در حوزه دفاعی خیلی کار شده به دست متخصصان داخلی. دقت و جرات باعث شد که توانستیم پایگاه نظامی امریکا را بزنیم و نشان دادیم که ما می توانیم در شعار نیست در عمل هم هست.

او بیان کرد: در صنایع دفاعی، پزشکی و هسته ای نشان دادیم که می توانیم بومی سازی کنیم. باید پیشرفت در همه حوزه ها رخ دهد. ایران باید قوی شود در همه حوزه ها.

رئیس قوه قضائیه افزود: این که کالا از کشورهای دیگر بیاورید نصف قیمت،  بازار پر می شود اما ما مصرف کننده باشیم یا تولید کننده؟ باید ببینیم اگر موانع برطرف شود می تواند قیمت عادلانه شود؟

او تاکید کرد: اگر اشتغال و تولید می خواهیم باید در اقتصاد قوی شویم. باید از کسانی که در این عرصه هستند مشکلاتشان را بپرسیم. آن ها می گویند تسهیلات را باید به مولد بدهید و تسهیلات با آسانی به دستشان برسد. در مالیات نگاه دیگری به ما داشته باشید. گاه برای مجوزها هفتاد خوان باید طی شود. این روند باید تسهیل شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشوق ها را برای تولید کننده ایجاد کنیم. تسهیل شدن کار بهترین جایزه است برای تولید کننده همه این کارها به دست توانای مدیران رخ می‌دهد.

رئیسی افزود: برای رونق تولید در استان ها کارهایی صورت گرفته است. حال و هوا رونق تولید و رفع موانع تولید در کشور رخ داده است.

او تاکید کرد: نگذاریم افراد متخلف شوند. سازوکار قانونی بدهیم تا مردم متخلف نشوند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر دستگاه های اداری چارچوب ها را بگویند مردم عموما اهل تخلف نیستند. اگر قانون روشن نشود مشکلات ایجاد می شود. نباید اجازه داد کسی تخلف کند.

رئیسی تاکید کرد: مردم ما قانونمدار هستند. باید اول مجرای صحیح را معرفی کنیم بعد با متخلف برخورد کنیم. اجازه نمی دهیم کسی قانون شکنی کند.

او گفت: کالای ملوانی باید ساماندهی شود چارچوب‌ها روشن شود برای کسی که می خواهد ارتزاق کند برای گمرک و بندر مشخص شود.

رئیس قوه قضائیه به گلایه صیادان از برداشت غیرمجاز از دریا اشاره کرد و افزود: دریا مثل بچه صیادان است می گویند برداشت بی رویه باعث شده هم زندگی صیادان و هم  آبزیان مختل شود.

رئیسی تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت زیادی دارد. اقتصاد دریا مهم است. در میگو و خرما حرف جدی دارد. صنایع پتروشیمی اگر ایجاد شود این استان حرف زیادی در این زمینه دارد.

او بیان کرد: در این دهه باید برای قوی شدن کشور تلاش کنیم. پیشرفت را در توانمندسازی کشور قرار دهیم اما باید در کنار پیشرفت به عدالت توجه کرد. توسعه یافتگی به معنای پیشرفت در همه حوزه ها باید باشد.

رئیس قوه قضائیه به طرح معامله قرن هم اشاره کرد و گفت: به تعبیر جامع رهبر هم این طرح مردنی است و هم ترامپ. شاید این طرح قبل از ترامپ از بین رود. این طرح ظلم به فلسطین است.

رئیسی ادامه داد: ما کشور پیشرفته ای می خواهیم که در پرتو عدالت باشد. مردم باید توزیع عادلانه ظرفیت ها را حس کنند. ۲۲ بهمن ۵۷ این جامعه را به ما نوید داد. اگر عدالت اجتماعی نباشد فایده ای ندارد و جامعه ای نیست که ما می خواهیم.

او گفت: در جامعه مشکلات داریم مردم مشکل دارند اقتصاد مشکل دارد اما مشکل حل نشدنی نداریم مشکلات حل شدنی است اما نسخه حل شدن آن باید داخلی و از درون انقلاب  اسلامی باشد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: آن ها نسخه شفا بخش به ما نمی‌دهند کاری که بخواهد گرهی از مشکلات مردم بازکند انجام نمی دهند.

او افزود: اقتدار کشور را باید حفظ شود و ارتقا یابد. آینده را بسیار روشن می بینیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: شهیدان این خطه به ما آموختند با مجاهدت تلاش و اخلاص می‌توان کشور را پیشرفته کرد.

او سپس به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات باید باشکوه برگزار شود. باید دشمن شکن باشد.انتخابات قانومند، بر اساس اخلاق انتخاباتی و  توجه به حق الناس که رای مردم است، برگزار شود.

رئیسی گفت: نهادهای نظام ما مبتنی بر رای مردم است. باید تلاش کنیم این سازوکار دیده شده در قانون اساسی که همه نهادهای ما بر اساس رای مردم است، حفظ شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: مدیران تلاش کنند که تخلف انتخاباتی در حوزه کاری شان رخ ندهد و از ظرفیت سازمانشان برای حمایت‌های خاص استفاده نشود.

رئیس قوه قضائیه صبح امروز به بوشهر سفر کرد.

او دیداری با خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم این استان داشت.

رئیسی، سپس با حضور در یکی از اسکله‌های بوشهر دیداری چهره به چهره با صیادان و ملوانان این شهر داشت و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه در بازدیدی از پیش اعلام نشده به گمرک بوشهر هم رفت و از محل دپوی خودروهای وارداتی بازدید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۲:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
درخت انقلاب از ایران روییده، بدست توانای ایرانی به بالندگی می رسد، ایران زیر پرچم مزین به نام خداوند یکتا در اقتصاد و امنیت و فرهنگ و امنیت و... به قله های تعالی خواهد رسید و سردمداران امریکایی هیچ غلطی نمی توانند کنند