رئیس قوه قضائیه:

اختصاص اعتبار برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر/ دغدغه‌های صیادان پیگیری می‌شود

رئیس قوه قضائیه از اختصاص اعتبار برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر خبر داد.

اختصاص اعتبار برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر/ دغدغه‌های صیادان پیگیری می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه پنجشنبه شب در پایان سفر یک روزه‌اش به بوشهر در نشست با خبرنگاران بیان کرد: ابتدا لازم است که شکرگزار حضرت حق باشم که به من توفیق داد تا در خدمت همکارانمان در استان بوشهر با خانواده معزز و معظم شهدا و مردم عزیز دیدار داشته باشیم و سخنان و دغدغه هاى آن‌ها و نظراتشان را بشنویم.

او ادامه داد: همکاران ما از دو روز قبل در استان و همه شهرستان ها، ٩ هیات در شهرستان‌ها و هشت هیات در مرکز استان فعال بودند تا مسائل استان، مسائل قضایى و سازمان هاى وابسته به قوه قضائیه را بررسى کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: قبل از این هیات، یک هیات ۳۰ نفره دیگر نیز از همکاران دو هفته قبل به استان بوشهر آمدند و همه مسائل را به صورت مصداقى بررسى کردند و برخى از کمبود‌ها را درباره ابزار کار، وضعیت ساختمان ها، وضعیت پرونده‌ها و سازمان‌های وابسته و عملکرد آن‌ها مورد بررسى قرار دادند.

رئیسى تصریح کرد: درباره برخى از مشکلات مثل نبودن پزشکى قانونى در چهار شهرستان، مقرر شد اقدامات لازم را سریع آغاز کنند و این کار اتفاق بیفتد. درباره نیروى انسانى و کمبود قاضى و کارمند نیز، تصمیم گرفته شد، بخش هاى مربوط براى برطرف کردن کمبودها، به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: برخى از امکانات در خود استان باید تامین شود که قرار شد تامین امکانات استانى به سرعت دنبال و بررسى شود. درباره وضعیت زندان‌ها کارگروه هایى فعال شدند و پیگیرى هاى لازم را نسبت به وصعیت زندان‌ها انجام مى دهند.

رئیس دستگاه قضا افزود: درباره برخى از پرونده هاى خاص در استان مثل پرونده اى که مربوط به خودرو‌هایی است که در بنادر اینجا بیش از دو سال است دپو شده، قرار شد تا پایان امسال بررسى  و وضعیت آن به سرعت روشن شود.

 رئیسى گفت: نسبت به زمین‌خواری‌ها، بی توجهی‌ها به قوانین و مقررات و تغییر کاربری‌ها در بخش هاى مختلف استان که امروز در مورد آن گزارش دادند، اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در مورد تغییر کاربری باید به صورت قانونی عمل شود و حتما اقدامات خودسرانه‌ای که در این زمینه انجام گیرد، باید پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: مقرر شد جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که استاندار و رئیس کل دادگستری و دست اندرکاران حفظ حقوق بیت المال در آن حضور دارند، به سرعت تشکیل شود و نسبت به وضعیت این اراضی و حفظ این منابع ملی بررسی سریع صورت گیرد و تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیسی بیان کرد: در مورد صیادان با حضور در ساحل و گفت‌وگو با ایشان در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتم.

او  با اشاره به مساله سوخت به عنوان یکی از نگرانی‌های صیادان، گفت: در این زمینه، مقرر شد استاندار موضوع را پیگیری کند و البته در مرکز هم قبل از حضور در استان صحبتی با معاون اول رئیس جمهور داشتم و او عنوان کرد که در جلسه دولت این موضوع مطرح شده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: مسئله دیگر صیادان، بیمه بود که قرار شد استاندار پیگیری کند تا دغدغه صیادان برطرف شود.

رئیسی با اشاره به موضوع صید ترال یا کف روب گفت: این موضوع مهم و قابل توجه است و نباید مساله صیادی به نحوی باشد که خطراتی را برای آبزیان ایجاد کند، قرار شد پیگیری لازم در این مورد صورت گیرد.

او عنوان کرد: برخی از مسائل در مورد عسلویه بود که سازمان بازرسی کل کشور مامور شد کار را دنبال کند و گزارش‌های لازم را ارائه دهد.

رئیس قوه قضائیه گفت: ۱۷ هیات امشب گزارش‌های خود را ارائه کردند و در هر مورد تصمیماتی به صورت منطقه‌ای اتخاذ، و مقرر شد نکاتی به تهران منتقل شود و در جلسه شورای عالی قوه قضائی دنبال شود و مجموعه این اقدامات گامی برای حل مشکلات این استان باشد.

رئیسی گفت: پس از بررسی‌های مختلف گروه‌های اعزامی قوه قضائیه به استان بوشهر، در شورای قضایی استان مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر به تصویب رسید.

رئیس قوه قضائیه صبح  پنجشنبه همراه با هیاتی قضائی به بوشهر سفر کرد.

حضور در صبحگاه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم، دیدار چهره به چهره با صیادان و ملوانان، بازدید از گمرک بوشهر، شرکت در جلسه شورای اداری، جلسه با کارکنان دستگاه قضا در استان و جلسه شورای عالی قضائی از برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی به بوشهر بود.

معاونان و نمایندگان رئیس قوه قضائیه نیز چهارشنبه و پنجشنبه در نقاط مختلف استان بوشهر مشکلات حقوقی و قضائی این استان را بررسی کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.