مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی  گفت:اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده آذربایجان شرقی در ۴۰ سال گذشته بیش از ۴۰ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی  گفت:۱۵۱ مکان ورزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان ساخته شده و این در حالی است که آذربایجان‌شرقی در زمان نظام طاغوتی ۷۸ مکان ورزشی داشت.

بهتاج بااشاره به اینکه، اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده آذربایجان شرقی نیز در ۴۰ سال گذشته، بیش از ۴۰ برابر افزایش داشته افزود: تعداد سالن‌های دولتی و خصوصی استان در ۴ دهه گذشته هم، به بیش از یکهزار و ۶۰ سالن رسیده است.

مدیرکل ورزش و امور جوانان آذربایجان شرقی همچنین، با اشاره به اینکه در دوره طاغوت، ورزشکاران اعزامی از استان موفق به کسب مدال المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی نشده بودند، گفت: در حالی که بیش از ۹۲۸ مدال جهانی و یک مدال المپیک توسط ورزشکاران استان در ۴ دهه عمربا برکت انقلاب اسلامی کسب شده است.

او رشد بیش از ۱۱ برابری هیئت‌های ورزشی، افزایش ۲۰ برابری تعداد داوران حرفه‌ای، افزایش بیش از ۷۸ برابری تعداد مربیان، وتوسعه وافزایش اماکن دولتی وخصوصی، وحضور چشمگیر ورزشکاران استان دررقابت‌های المپیک، پاراالمپیک، جهانی وآسیایی وداخلی را دردوبخش مردان وبانوان را، ازدیگربرکات انقلاب اسلامی دربخش ورزش استان برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.