هشت حیوان از پنج گونه جانوری از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون بر اثر تصادف در جاده‌های برون شهری این استان تلف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حیدر ویسی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در تمام فصول سال تلفات گونه‌های جانوری بر اثر تصادف اتفاق می‌افتد، ولی این حادثه در زمستان‌ها بدلیل تردد بیشتر جانوران در محدوده‌های نزدیک شهر‌ها و روستا‌ها برای تهیه غذا بیشتر می‌شود.

او اضافه کرد: زمانی که کوه‌ها و مراتع کردستان پوشیده از برف می‌شود بسیاری از گونه‌های جانوری برای پیدا کردن غذا به سمت جاده‌های بین شهری می‌آیند و از زباله‌های حاشیه جاده‌ها یا لاشه دیگر جاندران تغذیه می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از ابتدای آذر امسال تاکنون سه قلاده روباه، یک خرگوش، ۲ قلاده گرگ، یک قلاده سمور سنگی و یک قلاده شغال در تصادفات جاده‌ای استان تلف شده‌اند.

ویسی با اشاره به اینکه این تصادفات در جاده‌های مریوان، قروه، دهگلان و محور سنندج به کامیاران اتفاق افتاده است، یادآور شد: البته آمار دقیقی از تلفات گونه‌های جانوری در تصادفات نداریم و آماری هم که وجود دارد مربوط به مشاهدات موردی کارکنان حفاظت محیط زیست و اعلام مردم است.

او تاکید کرد: انتظار می‌رود رانندگانی که از محور‌های ارتباطی استان تردد می‌کنند در این موقع سال بویژه ایام برفی و بارانی با دقت و رعایت ایمنی بیشتری رانندگی کنند تا مبادا بر اثر سرعت زیاد و بی‌توجهی علاوه بر جان خود و سرنشینان، جان گونه جانوری را هم به خطر بیندازند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیاط وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.