نوبخت در فرودگاه جیرفت:

توزیع ۱۰هزار واحد مسکونی برای محرومان از طریق کمیته امداد و بنیاد مسکن

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی به تفکیک ۵ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد از طریق کمیته امداد بین افراد محروم توزیع شد.

مصوبه کپرزدایی و کمک به محرومان برای ایجاد مسکن روستاییانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در فرودگاه جیرفت با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در سفر قبلی به استان کرمان برای ۱۶ طرح اعتباری افزون بر ۴۳۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که تا کنون ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد و بقیه تا پایان امسال و سال آینده جزو برنامه است.

او با اشاره به مصوبه ایجاد مسکن روستاییان و کمک به محرومان در سفر قبلی به استان کرمان افزود: ۱۰ هزار واحد مسکونی به تفکیک ۵ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد از طریق کمیته امداد بین افراد محروم توزیع شد اکنون ۵ هزار و ۳۵۰ واحد آماده است و بقیه تا پایان سال آماده می‌شود.

رییس سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: ارزیابی از پیشرفت طرح‌های توسعه جنوب کرمان، همچنین دادن کلید ۵ هزار و ۳۵۰ واحد به محرومان و شرکت شورای برنامه ریزی و توسعه استان از مهمترین برنامه‌های این سفر در جنوب کرمان است.

نوبخت با بیان اینکه ایجاد عدالت اجتماعی، فقر زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از برنامه‌ها سازمان برنامه و بودجه است، افزود: آنچه این سفر را می‌تواند متمایز کند، این است که جلوه‌ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می‌شود، یک بخش که مربوط به توسعه و سازندگی و کار‌های زیربنایی هست که در حال انجام است یک بخش هم تاکید ویژه حضرت امام و مقام معظم رهبری و سفارش رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است.

رییس سازمان برنامه وبودجه در فرودگاه جیرفت درباره وضع استخدامی‌ها افزود:چون طبق قانون برای کوچک کردن حجم اداری دولت باید بجای هر بازنشسته، یک نفر جایگزین شود، باید فرصت اشتغال برای جوانان از طریق توسعه و فعالیت در بخش خدمات کشاورزی، صنعت و ایجاد واحد‌های تولیدی جدید فراهم شود.

او با اشاره به دو سفر رییس جمهور به استان کرمان افزود:، حدود ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان تعهد شد در سفر اول و سفر دوم که تا کنون دو هزار و ۱۶ میلیارد تومانش پرداخت شد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: بالاخره الان هم که از سال گذشته تا اینجا ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد مبالغ قابل توجهی است که به اقتصاد منطقه تزریق می شود و گردش مالی آن میتواند اشتغال جنبی هم ایجاد کند.

نوبخت با تاکید بر ایجاد واحد‌های تولیدی برای توسعه اشتغال افزود: حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی که پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال به تعداد شاغلان اضافه شده بیشتر، از طریق بخش غیر دولتی بوده است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار