به مناسبت ایام دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی ماموستا هژار پس از مرمت وبازسازی در سنندج افتتاح و بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیین افتتاح کتابخانه عمومی ماموستا هژار با حضور معاون عمرانی فرمانداری سنندج و جمعی از مسئولان شهرستان سنندج برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان دراین آیین با اشاره به فعالیت کتابخانه عمومی ماموستا هژار از سال ۱۳۵۶، گفت: به دلیل فرسودگی بیش از حد این کتابخانه عملیات مرمت و بازسازی آن از ابتدای پاییز سال جاری شروع شد و هم اکنون پس از چند ماه تلاش بی وقفه دوباره بازگشایی شده است.

محمد عبدالملکی  افزود:برای مرمت و بازسازی و تجهیز این کتابخانه عمومی  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او با بیان اینکه ساختمان این کتابخانه اوقافی است افزود:در این کتابخانه با زیربنای ۲۸۰ متر مربع، ۳۱ هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف در دسترس عموم قرار دارد.

عبدالملکی تعداد اعضای فعال این کتابخانه را ۲۵۰ عضو اعلام کرد وافزود:با مرمت دوباره این کتابخانه و ارتقا سطح کیفی خدمات آن  تعداد اعضا  افزایش می‌یابد.

او بیان کرد:در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مختلفی از جمله نقد کتاب، نشست‌های کتابخوان، شعر خوانی، بازدید دانش اموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی و خلاصه نویسی کتاب‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است:کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.