رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه دستاورد‌های اداره منابع طبیعی این شهرستان در گام چهل و یکم انقلاب را تشریح کرد.

دستاوردهای اداره منابع طبیعی شهرستان سلطانیه در گام چهل و یکم انقلاببه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مالک اژدر افشاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه با اشاره به شاخص‌ترین عملکرد‌های این اداره در سال ۹۸ گفت: اتمام رفع تداخلات پلاک‌های بوئین – سرخه دیزج – علی آباد گوشه – بیک بلاغی در سال جاری انجام شده است.

او با اشاره به آغاز پروژه کاداستر اراضی ملی پلاک‌های والایش – امیرآباد – کبود گنبد – چپدرق – طهماسب آباد – نادر آباد – چشمه سار – چمن سلطانیه افزود: در این بازه زمانی همچنین احداث پروژه‌های آبخیزداری (بند رسوبگیر) در پلاک‌های طهماسب آباد و والایش جهت کنترل سیلاب کلید خورده است.

به گفته افشاری ۷۵۶ هکتار از مراتع شهرستان سلطانیه قرق شده و ۳۰ هکتار نیز به دیمزار‌های کم بازده تبدیل شده است.

این مقام مسئول با بیان این که در سال ۹۸، اقدامات کودپاشی در ۱۰ هکتار از مراتع پلاک امیرآباد صورت گرفته اظهار داشت: ۸ دستگاه آبشخوار فلزی تهیه و تحویل دامداران شده است.

افشاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه خاطر نشان کرد:تشکیل ۲۱ فقره پرونده چرای غیرمجاز دام در اراضی ملی به تعداد ۱۹۱۲ رأس دام و تشکیل ۲۵ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان ۳۳ هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در اداه منابع طبیعی شهرستان سلطانیه می‌باشد.

وی تاکید کرد در سال ۹۸، برگزاری ۶ دوره کلاس‌های آموزشی ترویجی در پلاک‌های شهرستان و گشت و سرکشی در مراتع و اراضی ملی شهرستان سلطانیه با موفقیت صورت گرفته است.

افشاری همچنین از خلع ید اراضی ملی به تعداد ۱۰ فقره پرونده به مساحت بیش از ۳۹ هکتار خبر داد و تعداد پاسخ به استعلامات واصله به اداره را ۲۳۰ فقره اعلام کرد.
 
انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.