نماینده مجلس باید عصاره ملت باشد، کارآمدترین افراد و شریف ترین افراد باید بروند مجلس و بودجه عظیم کشور را به منظور رفاه عمومی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کمال سرویها رئیس هیات نظارت انتخابات خراسان رضوی در حوزه علمیه عالی نواب گفت: دوست و دشمن در حال تخریب شورای نگهبان هستند، عده‌ای این فیلتر نظام را برنمی تابند و یا منافع خود و جناح شان را در خطر می‌بینند در نتیجه شورای نگهبان را به سیاسی کاری متهم می‌کنند.

او ادامه داد: در یک مسابقه ورزشی اگر داور نباشد چه اتفاقی می‌افتد در هر عرصه اجتماعی ما احتیاج به نظارت داریم تا از اهداف پیش رو دور نشویم.

رئیس هیات نظارت انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی از داوطلبین انتخابات هنوز قانون اساسی را درست نمی‌شناسند و با وظایف اولیه قانون و نمایندگی مجلس آشنا نیستنددر نتیجه زمانی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند به روزمرگی‌هایی مشغول می‌شوند که وظیفه آن‌ها نیست.

سرویها با اشاره به ضعف‌های قوانین انتخاباتی فعلی افزود: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام داوطلیبن فقط داشتن یک مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کفایت می‌کند در حالی که شایستگی و کارآمدی فرد با این مدرک قابل احراز نیست.

او با بیان اینکه قانون شدن سیاست‌های کلی انتخابات از ورود افراد ضعیف به مجلس جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در سال ۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری به مجلس و دولت، ابلاغ شد و شورای نگهبان هم این لایحه را دریافت نمود و نظرات کمیسیون‌های مختلف مجلس را گرفت تا این طرح هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس رفته و به قانون انتخابات تبدیل شود، ولی در مجلس فعلی این قانون بلوکه شد و بعید است به انتخابات فعلی برسد.

انتهای پیام// م. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار