ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در ششمین روز از دهه مبارک فجر در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۵۰ طرح مخابراتی استان با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه شبکه داده، راه اندازی سایت‌های جدید اینترنت و ارتقاء نسل دو به نسل سه و چهار اینترنت و افزایش پوشش تلفن همراه در روستا‌ها است.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: فناوری ارتباطات رگ حیاتی توسعه کشور است و توسعه شبکه ملی اطلاعات در جای جای کشور پهناور ایران، می‌تواند زمینه توسعه دیگر بخش را هم به طور متوازن در همه استان‌ها فراهم کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروز در یک رقابت تنگاتنگ علمی و فناورانه با دنیا قرار داریم افزود: گستره پوشش، کیفیت بالا و سرعت زیاد شبکه ملی اطلاعات از ملزومات این رقابت است.

اوهمچنین ضمن اشاره به پوشش ضعیف شبکه تلفن همراه در برخی شهرستان‌های شمالی استان، خطاب به مدیران اپراتور‌های تلفن همراه گفت: با افزایش کاربران، باید هزینه‌های استفاده از اینترنت کاهش یابد، در حالی که هزینه‌های اینترنت در کشور ما گران است.

۲ طرح کشاورزی در شهرستان ملکان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل مرکز جمع آوری شیر و مرغداری گوشتی است که برای راه اندازی و تکمیل آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۴ طر ح عمران شهری و روستایی در بخش یامچی افتتاح شد.

آسفالت، زیر سازی و جدول گذاری معابر ۲ روستا، تملک، زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت و پیاده رو سازی شهری از جمله این طرح‌ها با هزینه ۶۰ میلیارد ریال بود.

مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان در شهرستان هریس با هزینه ۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این طرح با ظرفیت پذیرش ۶۰ بیمار و مجهز به کادر تخصصی پزشک، روانپزشک و مددیار اعتیاد است.

۴ طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی در مراغه افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل طرح آسفالت راه روستایی، نمایندگی خودروسازی، ترمینال کانتینری و باشگاه ورزشی با صرف ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

۱۲ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل: پست هوایی شهری ترکمانچای، گازرسانی روستایی، توسعه شبکه ۴۰۰ ولت شهری، طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شهری، پیاده روسازی، آسفالت معابر سطح شهر، مدرسه ۲ کلاسه روستایی، اجرای تاسیسات برقی ایستگاه CGS و لکه گیری و روکش آسفالت راه تبریز- میانه- سرچم است که با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در هشترود هم مدرسه خیرساز روستایی ۳ کلاسه ابراهیمی با هزینه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

۴ طرح گازرسانی به روستا‌های شهرستان مرند با هزینه افزون بر ۴۱ میلیارد ریال و پوشش ۱۳۰ خانواری به بهره برداری رسید.

یک واحد سردخانه در اهر به ظرفیت ۵ هزار تن و با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح گازرسانی به ۳۵ کوره آجر پزی روستایی در بخش مرکزی شبستر با هزینه ۲۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.