رئیس دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد که حمایت‌های تسلیحاتی خارجی از خلیفه حفتر همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی‌ار‌تی، فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، تاکید کرده که مداخلات خارجی در حمایت از تجاوز نیروهای تحت حمایت خلیفه حفتر علیه دولت قانونی در طرابلس متوقف نشده است. وی این را هم گفته که هنوز حمایت تسلیحاتی خارجی در اختیار ژنرال حفتر، قرار می‌گیرد.

فائز السراج این موضوع را طی دیدار با هیئتی از وزارت خارجه آلمان بیان کرد. افرادی نظیر کریستین باک، مدیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا و سفیر آلمان در لیبی در این هیئت آلمانی حضور داشتند.

وی افزود: «تخلفات شبه نظامیان حفتر از زمان کنفرانس برلین تاکنون، شامل حمله به نقاط مسکونی و تأسیسات غیرنظامی طی روز‌های گذشته می‌شود، این موضوع باعث کشتار غیر‌نظامیان شده است».

گفتنی است، خلیفه حفتر تحت حمایت برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همینطور غرب، به دنبال کنار زدن دولت قانونی لیبی از قدرت است. حفتر علی‌رغم حمایت‌های گسترده خارجی در مبارزه با دولت وفاق ملی ناموفق بوده است. چندی پیش آلمان طی نشستی بدون دعوت از همسایگان لیبی، نشستی برای برقراری صلح در لیبی برگزار کرد. در این نشست، طرف‌های درگیری تشویق به حل‌و‌فصل دیپلماتیک درگیری‌ها شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار