سامان سالور در فیلم "سه کام حبس"، نتپانسته پرداخت مناسبی به موضوع اعتیاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فیلم "سه کام حبس" سامان سالور در حالی در تالار حافظ شیراز اکران شد که موضوع فیلم به مانند بسیاری از آثار سالیان اخیر به سراغ معضل اعتیاد رفته و سعی داشته آثار مخرب آن را بر خانواده‌ها نشان دهد، اما متاسفانه در پرداخت قصه و شخصیت پردازی ناکام مانده است.

قصه نسیم و مجتبی با بازی پریناز ایزدیار و محسن تنابنده در ابتدا با تصویری از یک خانواده با وضعیت مالی نامناسب در خانه‌ای قدیمی آغاز می‌شود، اما در پرداخت شخصیت‌ها و پیش زمینه زندگی آن‌ها ناکام مانده است.

موضوع اعتیاد فیلم "سه کام حبس" در کنار موضوعاتی، چون سیگار کشیدن نسیم، مریضی مجتبی و قاچاق مواد مخدر، سرطان پرستار بیمارستان و دزدی مورفین، گم می‌شود و سامان سالور از موضوع اصلی فیلم منحرف شده و نتوانسته پیش زمینه مناسبی از اتفاقات فیلم و معرفی شخصیت‌ها به مخاطب ارائه کند.

بازی بازیگران بویژه پریناز ایزدیار هم در مقایسه با فیلم‌های قبلیش متری شیش و نیم، سرخپوست و ابد و یک روز، بازگشت به عقب است و نتوانسته موفق ظاهر شود.

وقتی کارگردان فیلم "سه کام حبس" معضل اعتیاد را تنها به یک خانواده که شامل مجتبی و نسیم می‌شود محدود می‌کند و از جامعه خود غافل می‌شود، فیلمنامه لنگ می‌زند و جامعه در فیلم سامان سالور دیده نمی‌شود و از طرفی نمی‌تواند رابطه علت و معلول را بدرستی توضیح دهد.

هفتمین فیلم سامان سالور شاید ارزشمندترین فیلم کارنامه کارگردانی او باشد، اما فیلم‌نامه‌اش سرشار از مشکلات ریز و درشتی است که درنهایت فیلم را از مطرح‌کردن کامل دغدغه اصلی‌اش ناکام می‌گذارد و باید دید در اکران عمومی می‌تواند موفق ظاهر شود یا در گیشه نیز شکست می‌خورد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار