سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در فوتبال به موفقیت‌های بزرگی رسیده ام و سرمربیگری در تیم ملی ایران چالش بزرگی برای من محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه HRT کرواسی در تحلیلی به انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است سرمربی اسبق تیم ریجکا جانشین مارک ویلموتس بلژیکی شد که پس از ۲ باخت متوالی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل بحرین و عراق، این کشور را ترک کرد.

او تا پایان این مرحله، یعنی ژوئن ۲۰۲۰ با ایران همکاری می‌کند. در واقع اسکوچیچ جا پای سایر مربیان کروات تیم ملی ایران یعنی تومیسلاو ایویچ، استانکو پوکله پوویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ می‌گذارد که تمام آن‌ها تیم ملی ایران را با موفقیت اداره کرده اند.

اسکوچیچ در گفت‌وگو با ایوان دوریان مولنار، خبرنگار سایت HRT بیان کرد: افتخار می‌کنم که در کنار سایر مربیان بزرگ فوتبال کرواسی قرار گرفته ام. کروات‌ها در ایران بسیار محترم هستند و به همین دلیل واقعا خوشحالم که این فرصت را پیدا کردم تا سرمربی تیم ملی یک کشور عالی از لحاظ فوتبالی باشم.


بیشتر بخوانید: نظرات کارشناسان درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال


او از سال ۲۰۱۳ در فوتبال ایران مربیگری می‌کند و تاکنون سرمربی چهار تیم ملوان انزلی، فولاد خوزستان، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان بوده است.

اسکوچیچ افزود: به موفقیت‌های بزرگی در تاریخ این باشگاه‌ها رسیدم و فکر می‌کنم سرمربیگری تیم ملی ایران هم یک سکانس منطقی بود. به چیزی بسیار ملموسی رسیدم که بزرگترین چالش حرفه‌ای من محسوب می‌شود.

تیم ملی ایران در حال حاضر با ۶ امتیاز از چهار بازی، در رتبه سوم گروه اش در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قرار دارد. در این گروه عراق با ۱۱ امتیاز اول است و بحرین ۹ امتیازی دوم است. همچنین هنگ کنگ و کامبوج هم با ۵ و یک امتیاز در رده چهارم و پنجم ایستاده اند. تیم‌های صدرنشین گروه‌های هشت گانه و چهار تیم دوم به مرحله بعدی می‌روند.

اسکوچیچ اظهار داشت: جنگ اصلی ما با عراق و بحرین است. هر ۲ بازی در تهران و با حضور ۱۰۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ما نقاط مثبت زیادی داریم و امیدوارم از این گروه صعود کنیم. دیدار کلیدی ما مقابل عراق است که دوست من یعنی سرتکو کاتانچ، سرمربی این تیم است و این موضوع جالب خواهد بود.

او افزود: انتظارات از تیم ملی ایران زیاد است و همه دوست دارند این تیم به مرحله بعدی جام جهانی برود. به ویژه پس از نمایش عالی‌ای که این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود جایی که آن‌ها با اسپانیا، پرتغال و مراکش نمایش برابری داشتند.

طبق ادعای این رسانه کروات ملادن زگانیر، مربی سابق تیم ملی زیر ۲۱ سال کرواسی و تونی یوسنیک که در تیم ملی اسلوونی فعالیت داشته است دستیاران اسکوچیچ در تیم ملی ایران خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
لغو انتخاب اسکوچیچ....تا قراردادی بسته نشده ...این مسخره بازی باید تموم بشه....
آخرین اخبار