اقدام پنتاگون در گسترش اخبار جعلی از شیوع ویروس کرونا در روسیه

پنتاگون دلار‌های مالیات دهندگان آمریکایی برای مقابله با کرونا را صرف جاسوسی از رسانه‌ها و گسترش اخبار جعلی از شیوع ویروس کرونا در روسیه می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه نیوزویک، در حالی که صد‌ها سرباز در پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی برای جلوگیری از انتشار ویروس جدید کرونا در قرنطینه به سر می‌برند، پنتاگون دلار‌های مالیات دهندگان آمریکایی را که برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده است صرف جاسوسی از رسانه‌های روسیه و اقدامات دیگر در ارتباط با این کشور می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر با بودجه‌ای که برای مقابله با احتمال شیوع ویروس کرونا در میان سربازان آمریکایی اختصاص داده شده است مشغول جمع آوری فهرست محبوب‌ترین و پربازدیدترین توئیت‌ها و پیام‌های جعلی در مورد شیوع این ویروس در روسیه است.

به گزارش نیوزویک، پنتاگون به خبر‌های جعلی درباره انتشار ویروس کرونا در روسیه توجه ویژه‌ای کرده و به طور گسترده چنین خبر‌های جعلی را درباره روسیه بازنشر و گسترش می‌دهد.

این نشریه اسنادی غیرمحرمانه از وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه فرماندهی شمالی آمریکا (Northcom) در حال بررسی و ردیابی محیط اطلاعاتی در روسیه است. به نظر می‌رسد که کارکنان فرماندهی شمالی آمریکا در حال بررسی حساب‌های خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اسپوتنیک، آر تی و کانال تلویزیونی متعلق به وزارت دفاع «زوزدا» Zvezda هستند.

آن‌ها همچنین لیستی از محبوب‌ترین توییت‌ها، استوری‌ها، هشتگ‌ها و عبارات کلیدی را از ۲۸ ژانویه تا ۳ فوریه گردآوری کرده اند تا با سوءاستفاده از اخبار جعلی شیوع ویروس کرونا در روسیه، شرایط داخلی این کشور را وارد مرحله بحرانی کنند.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است. این ویروس در حال حاضر، بیش از ۳۱۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۶۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار