استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته هزار روستا در استان خالی از سکنه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد،گفت: خراسان‌جنوبی از استان‌های با ظرفیت بالا و برخوردار از مواهب و محروم از توجه ملی است.

او با اشاره به اینکه امروزه توجه ویژه‌ای به خراسان‌جنوبی می‌شود، افزود: تا چند ماه آینده پروژه ساخت ۱۰ هزار مسکن برای محرومین در استان به پایان می‌رسد.

معتمدیان با بیان اینکه مرز از جمله فرصت‌های بی‌بدیل خراسان‌جنوبی است،اظهار کرد: به عنوان مثال یک میلیارد دلار صادرات در سال ۲۰۱۸ از مرز ماهیرود داشته‌ایم و تلاش خود را برای افزایش تعاملات با طرف افغانستانی خواهیم داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خام‌فروشی از مهمترین مشکلات کار معدن در استان است، گفت: ما چهار بازارچه مرزی داریم که به واسطه اختلاف برداشت از سوی طرف افغانستانی مشکلاتی در فعالیت آن وجود دارد.

او  عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در استان تدوین سند سازگاری با کم‌آبی در خراسان‌جنوبی است که ۶ راهکار را ارائه می‌دهد.

معتمدیان با اشاره به مکانیزه کردن سیستم‌های آبیاری در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هنوز آبیاری در خراسان‌جنوبی به صورت سنتی انجام می‌شود که امیدواریم با فعالیت جهاد کشاورزی در این زمینه نیز اقدامات مطلوبی انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال آینده تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه گاز متصل می‌شوند ادامه داد: یکی از آرزو‌های مردم شهرستان بیرجند راه آهن بوده که امسال با اعتبارات ویژه و فاینانس کار آن آغاز شده است.

او گفت: در ۱۵ سال گذشته حدود هزار روستا در خراسان‌جنوبی به واسطه مهاجرت‌ها و سایر مسائل خالی از سکنه شده است که جلوگیری از افزایش آن تلاش برای تولید و ایجاد اشتغال در روستا‌ها را می‌طلبد.

معتمدیان با اشاره به پروژه احداث ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی در خراسان‌جنوبی گفت: عمده تمرکز دولت در خراسان‌جنوبی بحث راه و آب است که  امسال ۴۲۰ کیلومتر برای دوبانده شدن جاده‌ها انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احصا شدن مشکلات مردم در مسافرت های انجام شده به شهرستان‌ها و بخش‌های خراسان‌جنوبی به همراه تیم مدیریتی، اظهار کرد: ثمره این سفر‌ها ۶۰۰ مصوبه برای محرومیت‌زدایی است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.