یک مقام آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره پیامد‌های آسیب رساندن به سرکرده مخالفان این کشور به دولت ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا در خصوص پیامد آنچه آسیب رساندن به خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا خوانده به مقامات کاراکاس هشدار داد.

الیوت آبرامز، فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا هشدار داد در صورتی که گوایدو از سوی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با مشکلی مواجه شود، واشنگتن آماده اقدامات نامشخص است.

آبرامز در جمع خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که دولت مادورو با محاسباتی که انجام داده متوجه حمایت‌های قوی از گوایدو شده باشد. هرگونه اقدام علیه وی، به ضرر دولت مادورو است و واکنش شدیدی به دنبال خواهد داشت.

او گفت: "ما بسیار نگران این موضوع هستیم و امیدواریم که وی با آسودگی برگردد. "

گوآیدو که از سوی آمریکا و بیشتر کشور‌های غربی و آمریکای لاتین به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا مورد حمایت است، عهد کرده است که فعالیت خود را علیه دولت مادورو ادامه دهد.

خوآن گوایدو چند روز قبل برای شرکت در مراسم سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور دعوت شده بود. ترامپ در این سخنرانی بار دیگر بر حمایت او از واشنگتن تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار