فوق تخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه گفت: ویروس کرونا فقط مختص افراد با سن بالا نیست، ولی شدت این بیماری در افراد سن بالا بیشتر است.

بیماری کرونا به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرفسور بابک صیاد فوق تخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه  گفت: در حال حاضر چیزی حدود ۲۵ هزار نفر مورد ثابت شده در دنیا از  بیماری کرونا گزارش شده که حدود ۶۰۰ نفر جان خود را ازدست داده‌اند، بیماری حدود ۲ درصد مرگ ومیر داشته است.

صیاد  بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر (حدود ۱۵ درصد) از این ۲۵ هزار نفر که میانگین سنی آن‌ها ۵۵ سال بوده بیماری شدید ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند که منجر به بستری شده، جالب بدانید که در این جا آمار آقایان مبتلا به بیماری شدید بیش از خانم‌ها بوده و اکثرا سابقه بیماری مزمن داشته‌اند.

به گفته او این بیماری فقط مختص افراد با سن بالا نیست، ولی شدت این بیماری در افراد سن بالا بیشتر است این آمار را اگر جمع‌بندی کنیم می‌توانیم بگوئیم از هر ۱۰۰ نفر که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند ۱۵ نفر بیماری شدید را تجریه می‌کنند و ۲ نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

این پرفسور در خصوص علائم این بیماری، اضافه کرد: علائم بیماری کرونا ویروس در خیلی از عفونت‌های تنفسی قابل تشخیص است، در واقع هر کسی که عفونت تنفس داشته باشد را مبتلا به کرونا نمی‌دانیم، دوره کمون و نهفتگی آن حدود ۲ تا چهار روز به طور متوسط پنج روز است، تب، سرفه، تنگی نفس، درد‌های عضلانی، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، درد در قفسه سینه و گا‌ها همراه با تهوع و استفراغ است.

او با تاکید بر ضرورت کنترل‌های مرزی، گفت: کنترل مرزی خیلی مهم است، بیش از ۱۹۰ مورد از این بیماری در ۲۴ کشور دنیا گزارش شده که در کشور‌های همسایه ما فقط پنج مورد در امارات که همگی سابقه مسافرت به کشور چین را داشته، گزارش شده است و هنوز موردی در عراق و اقلیم کردستان گزارش ثابت شده‌ای از این بیماری نشده است.

او با تاکید بر خودمراقبتی از شهروندان خواست حتما به شست‌وشوی مرتب دست‌ها و رعایت بهداشت تنفسی هنگام سرفه و عطسه توجه لازم را داشته باشند و از خوردن محصولات حیوانی پخته نشده جدا خودداری کنند.

انتهای  پیام/ز



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.