بر اساس نتایج نظرسنجی جدید، برنی سندرز با کسب ۲۵ درصد آراء پرسش‌شوندگان ایالت نیوهمپشایر، در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در این ایالت پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی ماریست که به سفارش شبکه اِن‌بی‌سی نیوز آمریکا انجام شده است، از پیشتازی برنی سندرز دربین نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با کسب ۲۵ درصد آراء ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

این در حالی است که تنها ۴ روز دیگر به برگزاری انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر باقی مانده است و این نظرسنجی که در روز‌های چهارم تا ششم فوریه و بلافاصله بعد از اعلام نتایج رسمی و پایانی انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا انجام شده است، از پیشتازی برنی سندرز و پیت بوتجج در میان دیگر رقبا خبر می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی پت بوتجج با کسب ۲۱ درصد آراء در رتبه دوم، سناتور الیزابت وارن با ۱۴ درصد در جایگاه سوم، جو بایدن با ۱۳ درصد در جایگاه چهارم و اِیمی کلوبوچار با ۸ درصد در رتبه پنجم قرار دارند.


بیشتر بخوانید: ترامپ بازهم دموکرات‌ها را مورد تمسخر قرار داد


پیش از این تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در پی افشای وجود خطا‌های متعدد در نتایج انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آیووا از مسئولان این ایالت خواسته بود نتایج اعلام‌شده را فورا بازبینی کنند.

در نهایت حزب دموکرات آیووا اعلام کرد با شمارش کامل آرای حوزه‌های انتخابی این حزب در ایالت آیووا آمریکا برای معرفی فرد منتخب دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مشخص شد پت بوتجج با اختلاف بسیار کمی برنی سندرز را شکست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
فكر نكنم آمريكائيا آدم عاقل بخوان
آخرین اخبار