نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ترور فرمانده بزرگ ایرانی را اقدامی غیرهوشمندانه از سوی کاخ سفید دانست که نتوانسته به تضمین امنیت بیشتر این کشور کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جرزالم پست، پیت بودجج، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از اقدام دولت این کشور در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی انتقاد کرد.

او اعلام کرد: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ترور (سردار) قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران آمریکا را به جایی امن‌تر تبدیل کرده است.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ شب گذشته در سخنرانی در نیو همشایر گفت: این درس دیگری است که ما از جنگ عراق یاد گرفتیم. اگر نمی‌دانید که چه کاری انجام می‌دهید، کشتن یک مرد (سردار سلیمانی) هوشمندانه نیست.

بودجج که در سال ۲۰۱۴ به عنوان عضو نیروی دریایی آمریکا در افغانستان حضور داشت، ترور سردار سلیمانی را اقدامی غیرعقلانی از سوی دولت ترامپ توصیف کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. ترور سردار سلیمانی با تظاهرات گسترده در ایران و عراق همراه شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی از سوی تروریست‌های آمریکایی در حالی صورت پذیرفت که وی یکی از شاخص‌ترین چهره‌ها در مبارزه با تروریست بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
اگر می دانستید مردم ایران از ترور سردارشان چه قدر خشمگین هستندصحبت ازامن شدن دنیا برای امریکا نمیکردید
آخرین اخبار