مدیرکل پست استان کرمانشاه از جابجایی حدود ۹ میلیون مرسوله پستی توسط پُست استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حمیدرضا فتاح مدیرکل پست استان کرمانشاه حجم ترافیک مرسولات پستی استان را در ۱۰ ماهه امسال هشت میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۴ مرسوله عنوان کرد و گفت : از این تعداد چهار میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۱۶ مرسوله صادره و چهار میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۳۸ مرسوله وارده بوده است.

 مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت : سرانه مرسوله پُستی به ازای هر کرمانشاهی در ۱۰ ماهه امسال ۲.۳ مرسوله بوده است.

فتاح در خصوص دیگر فعالیت‌های پست استان از پروژه GNAF به عنوان مهم‌ترین آن‌ها یاد کرد و افزود: GNAF مخفف انگلیسی طرح "نشانی استاندارد مکانی ملی" است که به عنوان برنامه ملی سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد و به تصویب رسید.

او افزود: با توجه به نقش کلیدی شرکت ملی پست در تولید و نگهداری نشانی و کد‌های پستی، دبیرخانه کمیته راهبردی GNAF زیرنظر این شرکت تشکیل شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: GNAF شاخص معتبری از نشانی‌های مکان مرجع می‌باشد که هر یک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبار سنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک (طول و عرض جغرافیایی) است که بر مبنای کد پستی ده رقمی ایجاد می‌شود.

او در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اجرای این پروژه در استان گفت: در حال حاضر بهنگام سازی اطلاعات کُد پستی ۱۰ رقمی شهری در کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی شروع شده و ۵۲۰۰ کُد پستی در کرمانشاه و ۶۹ هزار و دو کُپستی در دو شهرستان اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی بهنگام سازی شده است.

فتاح افزود: همچنین در بحث تعیین ژئوکُد شهری (تعیین طول و عرض جغرافیایی) تاکنون ۳۷ هزار و ۹۷۹ مکان در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی تعیین ژئوکُد شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: بحث بهنگام سازی اطلاعات کُد پستی در روستا‌های استان نیز شروع شده که در این راستا ۱۹۲ هزار و ۳۷۷ کدپستی در ۱۳۵۱ روستای استان واقع در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی انجام شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.