تولید اولین ترانسفورماتور فوق سنگین ۴۰۰ کیلوولت کشور در سمنان

اولین ترانسفورماتور فوق سنگین ۴۰۰ کیلوولت شبکه انتقال برق در شهمیرزاد استان سمنان طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرج الله معماری مدیر عامل شرکت آریاترانسفوی شهمیرزاد گفت: این ترانسفورماتور طبق آخرین استاندار‌های جهانی، برای تامین برق باغ ملک استان خوزستان ساخته شده است.

او افزود: این ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری با وزن ۳۳۰ تن، با قبولی در همه آزمایش‌های بین المللی استاندارد، قابلیت اطمینان شبکه انتقال برق را افزایش و خاموشی‌ها را کاهش می دهد.

در مراسم تحویل این ترانسفورماتور به استاندار خوزستان، جمعی از مسئولان صنعت برق کشور نیز حضور داشتند و با روند ساخت انواع ترانس‌ها در گروه صنعتی آریا ترانسفوی شهمیرزاد آشنا شدند.

شریعتی استاندار خوزستان در این بازدید گفت: خوزستان دومین استان کشور بعد از تهران است که بیشترین مصرف برق را به واسطه وجود صنایع بزرگ داراست.

او افزود: ساخت ۴۰ ترانسفور ماتور برای تجهیز و نوسازی زیرساخت‌ها برق استان خوزستان با ۲۶ عقد قرار داد با شرکت آریا ترانسفوی شهمیرزاد در دستور کار است.

شریعتی تاکید کرد: با تحویل ترانسفورماتور فوق سنگین ۴۰۰ کیلو ولتی باغ ملک دغدغه تامین برق این شهر برطرف شد.

در دو کارخانه مجموعه صنعتی آریا ترانسفو سالانه ۳۰ هزار مگاولت آمپر انواع ترانس‌های توزیع، فوق توزیع و قدرت طبق آخرین فناوری‌های روز و کلاس جهانی تولید می شود.

گفتنی است، تولیدات این مجموعه صنعتی ۴۰ درصد از نیاز صنعت برق کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.