جشنواره ورزشی و بازی های بومی با هدف تشویق و افزایش مهارت‌های اجتماعی مددجویانی که در روابط اجتماعی محدود‌تر هستند در تربت حیدریه برگزار شد.

جشنواره ورزشی و بازی های بومی در تربت حیدریه برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهره اقبال نیا رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: جشنواره ورزشی ویژه جامعه هدف بهزیستی یک طرح ملی بود که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در شهر‌های مختلف ایران اسلامی به صورت پایلوت اجرا شد.

او ادامه داد: هدف برگزاری این جشنواره تشویق و افزایش مهارت‌های اجتماعی مددجویانی است که در روابط اجتماعی محدود‌تر هستند.
 
رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: این جشنواره در شهرستاهای قوچان، چناران، مشهد و تربت حیدریه برگزار شد.
 
اقبال نیا افزود: در این جشنواره ورزشی ۱۰۵ ورزشکار زن و مرد شرکت داشتند و همه توانخواهان شرکت کننده ساکن روستا‌های بخش مرکزی تربت حیدریه بودند،این ورزشکاران بدون هیچ سابقه‌ای در ورزش حرفه‌ای پای به عرصه رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
او ادامه داد: نفرات برتر هر یک از رشته‌ها به ترتیب در رشته دارت، هادی حسنی، محمد امین رستار و محمد سلیمانیان در بخش آقایان به مقام اول تا سوم رسیدند و در بخش بانوان، زینب زارعی، الهام نجفی و سمیه مدرس زاده به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز را بر‌گردن آویختند.در رشته شطرنج هاشم کرامتی نیا، جعفر شجاعی و جواد برمزه اول تا سوم شدند و در بخش خانم‌ها فقط یک شرکت کننده ثبت نام کرده بود.

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: در رشته آمادگی جسمانی در سه بخش دراز و نشست، شنای سوئدی و پرتاپ توپ سنگین برگزار شد که در مجموع امتیاز‌های سه بخش وحید عباسی، شیرمحمد دیدنده و احسان کبیری اول تا سوم بخش آقایان شدند و در بخش بانوان زبیده ابراهیمی، زهرا ترکمانی به مقام اول و دوم و اعظم محمودی و ریحانه سلمانی مشترکا به مقام سوم رسیدند.

اقبال نیا افزود: در دومیدانی هم عادل حیدری، امید مرادزاده و امید شیبانی در بخش آقایان به ترتیب روی سکوی اول تا سوم رفتند و در بخش خانم‌ها ورزشکاران اول تا سوم، فاطمه عباس زاده، سمیرا نیک نام و عطیه حسین زاده بودند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.