نمایش «انتخاب» به کارگردانی مهران فقری و با حضور علاقه‌مندان به هنر تئاتر در تالار سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روی صحنه رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امید خاکپور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: نمایش «انتخاب» در مورد زندگی ۲ دختری است که دور از خانواده، در شهرستانی دیگر زندگی می‌کنند و به علت پاره‌ای از مشکلات به کار‌های خلاف به خصوص دزدی روی می‌آورند.

او ادامه داد: در این نمایش یکی از دختران با نگاه به داخل کیف‌های دزدیده شده یک کاغذ حاوی ترجمه و تفاسیر قرآنی می‌بیند؛ این نوع کلمات و جملات برای او جذاب و تازگی دارد و در ادامه کمکم آیات قرآنی بر روی وی و دوستش تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را متوجه رفتار، گذشته و حال و روزشان می‌کند.

خاکپور با بیان اینکه نمایش «انتخاب» کاری از گروه تئاتر اهورای مهاباد است، اضافه کرد: این نمایش به مدت پنج روز به مناسبت هفته قرآن و عترت در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد به‌روی صحنه رفت.

او اضافه کرد: نمایش «انتخاب» برگرفته از آیات قرآنی است و هدف از اجرای این نمایش توجه به مفاهیم قرآنی و تأثیر آن بر سبک زندگی و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاقی در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنر‌های نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح است.

انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنر‌های نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.