دکتر سید عبدالحمید معصومی، از چهره های جهادی و نخبگان مهاجر افغانستانی تاکید کرد که در شرایط امروزی ما فقط یک گزینه در پیش داریم و آن مقاومت است.

در شرایط امروزی فقط یک گزینه در پیش داریم و آن مقاومت در برابر آمریکا استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید عبدالحمید معصومی، از چهره های جهادی و نخبگان مهاجر افغانستانی در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» تاکید کرد که در شرایط امروزی ما فقط یک گزینه در پیش داریم و آن مقاومت است.

وی اظهار داشت: گاهی شرایط طوری است که ما فقط یک انتخاب در پیش داریم؛ مقاومت شاید در بعضی موارد انتخابی باشد اما امروز یک ضرورت است و در شرایط امروزی ما فقط گزینه مقاومت را در پیش داریم.

دکتر معصومی بیان داشت: در هجوم شوروری سابق به افغانستان، هم سرزمین، هم به آیین و هم به استقلال و آزادی مردم حمله شد. مردم افغانستان در آن زمان با رشادت بی نظیر به پا خواستند و در قیامی که چند سال به طول انجامید توانستند جهاد مردم افغانستان را به سرانجام برسانند و شوروی را شکست دهند. اما دیری نپایید که دزدی دیگر از پنجره وارد شد اما با لباس دوستی و قیافه ای به ظاهر کمک کننده.

وی افزود: آمریکایی ها نقاط کلیدی کشور را مستقیما در اختیار گرفتند و برخی ادارات را نیز با واسطه کنترل می کنند. در حال حاضر باز هم همان شرایط قبل حکمفرما است. در زمان تسلط روس ها کسی اجازه نداشت علیه اهداف و منافع روس سخن بگوید؛ در این زمان نیز دوباره همان حالت پیش آمد تا حدی که یک وزیر و نماینده افغانستانی نمی تواند علیه آنچه آمریکایی ها می گویند سخن بگوید و حتی اسرائیل را به نحو لازم محکوم کند.

این چهره مطرح افغانستانی با بیان اینکه تسلط آمریکایی ها در افغانستان به فرهنگ، ادارت، عزل و نصب مقامات و دیگر موارد نیز کشیده شده است اضافه کرد: اکنون نگاه مردم جهان به افغانستان عوض شده است؛ در گذشته همه به مردم افغانستان افتخار می کردند اما اکنون نگاه ها عوض شده و به مردم افغانستان با ترحم نگاه می کنند.

دکتر سید عبدالحمید معصومی گفت: لازم نیست مسکن بخوریم و خود و دیگران را فریب بدهیم؛ بیایید واقعیت ها را بگوییم. ما در شرایط مستعمره بودن به سر می بریم و یک انتخاب بیشتر پیش روی خود نداریم و آن مقاومت است.

وی اضافه کرد: آنچه آمریکا را به موجودی مضر تبدیل کرده است خوی و خصلت آنهاست. مقاومت عاقلانه این است که ما در برابر خوی و خصلت آمریکایی ها که تهاجم، سلطه گری، حرص، بداخلافی، تکبر و خودخواهی است بایستیم.

در شرایط امروزی فقط یک گزینه در پیش داریم و آن مقاومت در برابر آمریکا است

ایشان با اشار به سخن امیرالمومینن که فرمودند: «المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین» افزود: آمریکا با تئوری فتنه وارد افغانستان شد و مظالم فراوانی مرتکب شد و استعدادهایی فراونی را نابود کرد.

دکتر معصومی بیان داشت: امروزه آمریکا در برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان هم پول های هنگفتی از آنها می گیرد و هم به آنها طعنه می زنند و به آنها «گاو شیرده» می گوید. این ام الفساد، از اسرائیل حمایت می کند و به همین واسطه این رژیم حتی قطعنامه های شورای امنیت را نمی پذیرد و آب از آب تکان نمی خورد.

وی افزود: آمریکایی ها ورژیم صهیونیستی با کمال بی شرمی روی فلسطین معامله کردند و توافق کردند که فلسطین یک کشور کوچک، بی سلاح و بی ارتش باشد. کجایند سلحشوران اسلام؟ کجایند آن دلیران قوی دل؟ کجایند آن متفکران قلم به دست؟

دکتر معصومی درباره شهید سردار سلیمانی نیز بیان داشت: شهید سلیمانی کسی بود که در دل میلیون ها انسان قرار داشت و دل ها را با خود برد. او به ملکوت اعلی پیوست و قدم ها و بدن ها را با خود کشاند؛ میلیون ها نفر به تشییع بدن او آمدند. آمریکایی ها باید بدانند اگر به این مرد سلحشور شلیک کردند، فقط به یک فرد شلیک نکرده اند بلکه به میلیون ها نفر شلیک کرده است.

این نخبه مهاجر افغانستانی گفت: شهید سلیمانی در برابر داعش متحجر و خنجر به دستان جاهل ایستاد؛ داعش به وسیله ایشان عقب نشینی کرد و شکست خود و ایشان حق امنیت به گردن مردم دارد.

وی افزود: امروز می بینیم محصول فرهنگی آمریکا بر جهان چگونه است؛ امروز صحبت اخلاق در جامعه انسانی شنونده ندارد و زور و اسلحه در زمین حرف اول را می زند و سازمان ملل نیز بازیچه دست آمریکایی ها شده است.

ایشان در پایان سخنان خود تاکید کرد: هر فردی با هر توان و قدرت و امکاناتی که دارد باید مقاومت فرهنگی، سیاسی و نظامی را علیه آمریکا به کار ببرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.