اجرای طرح «همیار انرژی» در روستای علاء سمنان

اختتامیه طرح همیار انرژی ویژه آموزش بانوان روستایی پیرامون راهکار‌های مصرف بهینه برق ظهر امروز در روستای علاء شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نرجس‌خانم هراتی مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در امور زنان و خانواده گفت: طرح همیار انرژی با مشارکت اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری سمنان و شرکت توزیع نیروی برق استان در روستا‌های شهرستان سمنان به اجرا درآمد.

او افزود: در این طرح، کارشناسان شرکت توزیع برق روش‌های استفاده صحیح از انرژی الکتریکی شامل معرفی ساعات اوج مصرف، موضوعات مرتبط با روشنایی، برچسب انرژی، نحوه همکاری مشترکان در ساعات پیک بار روز و شب با صنعت برق، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار و بهره‌گیری از نور طبیعی روز به جای استفاده از روشنایی مصنوعی را آموزش دادند.

هراتی تصریح کرد: آموزش نحوه پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب برق مصرفی در راستای طرح ملی قبض سبز برای حذف قبوض کاغذی برق، از دیگر مواردی است که در این طرح اجرایی و آگاهی دهی شده است.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در امور زنان و خانواده اضافه کرد: بانوان روستا‌های رکن‌آباد، خیرآباد، جام، دوزهیر، آبخوری و علاء شهرستان سمنان در این طرح مشارکت بسیار مناسبی داشته و بروشور‌های آموزشی بهینه‌سازی مصرف برق در اختیار آنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.