افتتاح قطعات ۲ و ۳ و ۴ بزرگراه خواجه ورزقان

قطعات ۲ و ۳ و ۴ بزرگراه خواجه ورزقان با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قطعات ۲ و ۳ و ۴ بزرگراه خواجه ورزقان با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از قطعات ۲ و ۳ و ۴ بزرگراه خواجه ورزقان با تاکید براینکه ما در بخش‌های کشاورزی، معدنی و گردشگری در استان کم نداریم افزود:باید تلاش کنیم تا انشالله شاهد توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم.

او با تاکید براینکه مردم، ولی نعمتان ما هستند و هرچه به این مردم خدمت کنیم کم است و شایستگی مردم بیشتر از این هاست، افزود: احداث این بزرگراه‌ها در امر امنیت و آسایش مردم نقش مهم و بسزایی دارد و همین که به گفته کارشناسان ما در جاده تبریز اهر ۴۰ درصد امسال کاهش تصادفات داریم پس ما می‌توانیم در ایمن سازی و حفاظت از جان مردم کار‌های خوبی انجام دهیم و این پروژه خواجه – ورزقان یکی از آنهاست و با اتمام آن مطمئنا ایمن سازی  و توسعه همه جانبه منطقه را فراهم خواهد شد.

او گفت:از تمام عوامل اجرایی خصوصا شرکت ملی مس ایران در امر سرمایه گذاری آن تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام پورمحمد امام جمعه ورزقان هم در این مراسم خواستار تسریع در احداث قطعات ۱ و ۵ این بزرگراه شد و گفت: ضرورت دارد که تملک و ارزیابی زمین‌های محدوده قطعه ۵ این بزرگراه هرچه سریعتر انجام شود

او افزود: این قطعه ۱۲ کیلومتر طول دارد که متاسفانه تنها فقط پانصد متر تابحال تملک و ارزیابی شده است و با توجه به نیاز این شهرستان اتمام این بزرگراه نقش مهمی در توسعه و آبادانی این منطقه خواهد داشت.

سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران هم در این مراسم گفت: برای این پروژه ششصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تابحال ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است و مابقی اعتبار هم تامین شده و مشکل اعتبار نداریم.

سعد محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توسعه صنعت مس در استان و شهرستان ورزقان گفت: پروژه احداث کارخانه فاز ۳ تولید کنسانتره دو هزارو هفتصدمیلیارتومان اعتبار در نظر گرفته شده تابحال ۵۵ میلیون یورو و نزدیک به هزارمیلیاردتومان از قطعات آن در محل مس سونگون قرار دادشده و ما اتمام عملیات خاکبرداری محل احداث کارخانه، در تیرماه سال آینده عملیات احداث کارخانه تولید کنسانتره فاز ۳ را برای تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن کنسانتره شروع خواهیم کرد و تولید کنسانتره در سونگون را سالانه به ۴۵۰ هزارتن خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران به کارخانه احداث آهک شهرستان اهر هم اشاره کرد و گفت: این طرح که نیاز مهم در پروژه‌های مس سونگون است با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در حال اجراست و در خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سعد محمدی در خصوص تامین قطعات مورد نیاز در مس سونگون و بوم سازی آن در استان گفت:با ده شرکت دانش بنیان در استان قرارداد بسته شده و از ۱۰۹۲ قطعه مورد نیاز ۴۳۰ قطعه در داخل استان تامین می‌شود و تامین ۵۰۰ قطعه مورد نیاز مس سونگون ورزقان در حال بررسی و نهایی شدن است که در داخل استان انجام گیرد.

او گفت: این‌ها مطمئنا در توسعه اشتغال و توسعه صنعت مس و رونق اقتصادی استان نقش مهمی خواهد داشت.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: کل حجم خاکی این پروژه ۱۶ میلیون متر مکعب است که تابحال ۱۰ میلیون متر مکعب از آن خاکبرداری شده است و این بزرگراه با احتساب کل قطعات ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سلطانی مشکل پروژه را ارزیابی و تملک اراضی زمین‌ها دانست و تاکید کرد با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و تورم در تلاش هستیم با بکارگیری شرکت‌های معتبر این امر تسریع شود.

شریفی مدیر مس سونگون هم در این مراسم از گردش مالی ۳ هزارمیلیارد تومان فروش کنسانتره در استان خبرداد و گفت: غیر از این ۲۵۰ میلیارد تومان سپرده گذاری در بانک‌های استان و شهرستان ورزقان برای کمک به استفاده از تسهیلات برای رونق اقتصادی، سپرده بصورت راکد گذاشته ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.