کاسب‌کار میبدی که در بازار کار هم برای گسترش کتاب و کتابخوانی در حوزه فعالیتش تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد علی دهقانی کاسب‌کار میبدی فعالیتش در بازار کار مانع از اجرای طرح گسترش کتابخوانی در حوزه فعالیتش نشده و بنا بر آنچه آن را وظیفه خود می‌داند، و برای ترویج فرهنگ مطالعه مشتریان خود تلاش می‌کند.

او می گوید: در مغازه یا کارگاهی که در آن اشتغال دارم، همیشه تعدادی کتاب خریداری و برای هدیه به مشتریان نگه می‌دارم که این کتاب‌ها اغلب مرتبط با شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم است.

دهقانی می افزاید: اهدای کتاب به مشتریانم به خاطر دغدغه‌ای هست که خودم در مورد مطالعه دارم و هدفم از اهدای کتاب مرتبط با شهدا نیز ادای دینی است که نسبت به جانفشانی این قهرمانان کشور بر گردن ما است.

او می گوید: البته پیش آمده  کسی که اصلاً کتاب را نخواسته، اما برای خانواده خود به امانت برده است من به مشتریان جوان و تازه ازدواج کرده کتاب‌هایی مانند: قصه دلبری و یا یادت باشد را می‌دهم.

این کاسب‌کار خوش‌ذوق می افزاید: کتاب‌هایی که به مشتریانم می‌دهم فقط به این دسته مربوط نمی‌شوند و تعداد زیادی کتاب شخصی نیز در منزل دارم که به مرور به همسایه ها، آشنایان و دوستان و همچنین مشتریانم امانت می‌دهم و حتی اگر کتاب خوبی را پیشنهاد بدهند با هزینه شخصی تهیه می‌کنم و به آن‌ها امانت می‌دهم.

محمد علی دهقانی گفت: با اینکه قیمت کتاب بالا رفته، اما به نظرم می‌شود با همین کار‌های کوچک هم به گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان کمک کرد و امیدوارم قدمی هرچند کوچک در این راه بردارم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.