مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد در استان است که بطور متناوب تا اواسط روز سه شنبه بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و موجب ابرناکی، کاهش محسوس دما، وزش باد (گاهی تند)، بارش باران و برف، مه خواهد گردید.

او بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و کاهش محسوس دما، طی مدت مذکور، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید، بویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان اردبیل کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: اوج بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و شهرستان گرمی از امشب تا صبح سه شنبه خواهد بود و طی این مدت از شدت ناپایداری در شمال استان اردبیل اندکی کاسته خواهد شد.

محمدی افزود: توصیه می‌گردد در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی کرده و از سفر‌های غیرضرور اجتناب گردد.

او گفت: از حوالی ظهر روز سه شنبه از شدت ناپایداری و ابرناکی کاهش خواهد یافت، ولی همچنان یخبندان و هوای سرد زمستانی در اغلب ساعات تا روز‌های پایانی هفته آینده تداوم خواهد یافت.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته در نواحی شمالی و نیز نواحی جنوبی استان بارش قابل ملاحظه‌ی برف به ثبت رسید؛ به عنوان مثال در ایستگاه‌های باران سنجی برزند گرمی ۲۳ سانتی متر، جعفرآباد بیله سوار ۲۰ سانتی متر، دشت پارس آباد ۱۰ سانتی متر و مجره خلخال ۱۶ سانتی متر برف اندازه گیری شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.