قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: خسارت همه کشاورزان را پرداخت کرده‌ایم و صندوق به هیچ کشاورزی بدهکار نیست.

محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی، زیر بخش‌های مختلف زراعت، باغ، دام، طیور و آبزیان را زیرپوشش دارد و به ۹۰ محصول، ۴۰۰ نوع خدمت بیمه‌ای ارائه می‌کند.

او ادامه داد: سالانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی، یک میلیارد و صد میلیون قطعه طیور، ۷۸۰ هزار هکتار باغ و ۱۴ میلیون راس دام در کشور بیمه می‌شوند و امسال هم فعالیت بیمه گری از مهر یعنی آغاز سال زراعی جدید شروع شده و ادامه دارد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور بیان کرد: خسارت‌های سال زراعی گذشته یعنی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون، هزار و صد میلیارد تومان بوده که به کشاورزان پرداخت شده است.

حسن نژاد گفت: به طور قطع در چند ماه پایانی سال خسارت‌هایی خواهیم داشت و پیش بینی می‌شود میزان خسارت‌ها به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد که این خسارت‌ها نیز جبران خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در استان بوشهر هم خسارت کشاورزان بیمه گذار پرداخت شده است، افزود: در سال زراعی گذشته ۱۶۸ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان این استان وارد شد که همگی پرداخت شده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور ادامه داد: این صندوق مانند دیگر بیمه‌ها خدماتی با تعهدات مختلف دارد و پرداخت خسارت‌ها با توجه به حق بیمه و میزان تعهد صورت می‌گیرد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه روند پرداخت خسارت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی به صورت حمایتی فعالیت می‌کند و کشاورزان به طور میانگین ۳۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۷۰ درصد بقیه را دولت می‌دهد.

او افزود: تاخیر‌هایی که در زمینه پرداخت خسارت‌ها صورت می‌گیرد به علت تاخیر در پرداخت سهم دولت است، زیرا درآمد‌های دولت در طول سال محقق می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: اکنون با حمایت دولت بدهی عقب افتاده نداریم و خسارت‌ها همه پرداخت شده است.

حسن نژاد با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی پوشش بیمه کشاورزی در استان بوشهر عنوان کرد: رسالت ما حمایت از کشاورزان است و منابعی که از دولت اختصاص می‌یابد و حق بیمه‌ای که از کشاورز گرفته می‌شود همه بابت جبران خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او از کشاورزان خواست برای اینکه صندوق بیمه کشاورزی بتواند حمایت خود را از کشاورزان تداوم بخشد محصولشان را بیمه کنند و حتی اگر منابع مالی کمی دارند، از بیمه پایه که هزینه کمی دارد استفاده کنند تا در زمان آسیب بتوانیم ازآن‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.