رئیس اتحادیه صنف گل فروشان مشهد گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز مادر و افزایش تقاضای مردم برای خرید گل قیمت گل رز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

گل رز نخریدمحمود علیان رئیس اتحادیه صنف گل فروشان مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به نزدیک شدن به اعیاد مذهبی پیش رو و افزایش تقاضا و خرید گل قیمت انواع گل ثابت مانده، اما قیمت گل رز در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

او ادامه داد: افزایش یا کاهش قیمت گل‌ها مربوط به تولید کنندگان است که زیر نظر جهاد کشاورزی هستند و ربطی به فروشندگان ندارد.

رئیس اتحادیه صنف گل فروشان مشهد گفت: عمر گل‌های روز  تازه یک هفته تا ده روز و گل‌های کهنه‌ای که در انبار‌ها نگهداری می‌شوند فقط یک روز است.

علیان افزود: در اعیاد مختلف، عید‌های مذهبی و عید‌های ملی استفاده مردم بیشتر به سمت و سوی گل‌ها است که اغلب خرید مردم گل رز است و همین افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت رز می‌شود.

او ادامه داد: با تغییر نگرش و ترغیب خود به جای استفاده از گل رز از دیگر گل‌ها مانند "میخک، داوودی، گلایل، لیلیوم، نرگس، مریم " از افزایش قیمت گل رز جلوگیری کنید.

رئیس اتحادیه صنف گل فروشان مشهد گفت: واردات شاخه گل وجود ندارد اما در صورت واردات به طور نادر و قلمه‌ای و با گرفتن مجوز وارد می‌شود ، صادراتی هم وجود ندارد، اما اگر صادراتی باشد به صورت چمدانی از بازارچه مرزی خریداری می‌شود.

انتهای پیام//ی.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.