مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: ۲۱ طرح برق‌رسانی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر در استان به بهره‌برداری رسید.

 برق‌رسانیبه  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی  گفت: ۲۱ طرح با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این ایام در راستای برق‌رسانی به روستاها، اصلاح‌بینی شبکه‌ای و همچنین تامین برق روستا‌های جابه‌جا شده در مناطق زلزله‌زده به بهره‌برداری رسیده است.

او بیان کرد: امسال در دهه فجر در تمامی شهرستان‌ها از جمله، سرپل‌ذهاب، دالاهو، گیلان‌غرب، ثلاث‌باباجانی، جوانرود، کنگاور، روانسر و شهر کرمانشاه پروژه داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۵۷ استان کرمانشاه ۶۸ هزار مشترک برق داشته، گفت: امروز به ۷۷۰ هزار مشترک برق رسیده‌ایم و این نشان از تلاش صورت گرفته در این راستا است.

او یکی از دستاورد‌های نظام مقدس را توزیع عادلانه امکانات به تمام مردم دانست و گفت: توزیع عادلانه در حوزه برق در خانوار‌های شهری استان به صورت ۱۰۰ درصد و در خانوار‌های روستایی ۹۹.۹ درصد است.

مرآتی با بیان اینکه امروز در استان کرمانشاه روستایی بالایی پنج خانوار وجود ندارد که برق‌دار نباشد، گفت: یک‌سری روستا داریم که به صورت فصلی مردم در آن‌ها ساکن می‌شوند که برای این روستا‌ها وزارت نیرو نیز تدابیری اندیشیده است.

او از داشتن رتبه‌های برتر در برخی از پارامتر‌ها خبر داد و افزود: اطلاعات مکانیکی و فیزیکی جایز شبکه شرکت به صورت جی. ای. اس (GIS) برداشت می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: در حال حاضر تمام کار‌های شرکت توزیع، جوابدهی، استعلام خدمات، بهره‌برداری، مهندسی، مشترکان کلا براساس زیر ساخت GIS انجام می‌شود.

او یکی از موفقیت‌های که وزارت نیرو به آن دست پیدا کرده را در حذف قبوض کاغذی تعریف کرد و افزود: حدود ۹۸ درصد از مشترکان استان به صورت پیامکی اطلاعات قبض را دریافت می‌کنند و اصلا با حذف قبوض تغییری در قیمت به‌وجود نیامده است.

مرآتی با بیان اینکه ۸۰ درصد پیامک‌هایی را که برای مشترکان فرستاده‌ایم منجر به پرداخت شده است، گفت: چیزی به اسم تصاعدی در شرکت توزیع نداریم و کنتور‌های دیجیتالی قابلیت پرفایل‌گیری دارند.

او در خصوص آمار سرقت برق در استان، خاطرنشان کرد: آمار سرقت انرژی در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، در این راستا در تمامی شهرستان‌های گروه‌هایی با تجهیزات لازم مجهز شده‌اند و روزانه بازدید دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در رابطه با سامانه هوشمند «فهام» این شرکت نیز، گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ کنتور فهام بیشتر برای مشترکان صنعتی و کشاوری و یکی‌دو مورد به صورت پایلوت در شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و جوانرود نصب کرده‌ایم، این کنتور‌ها نیاز به قرائت ندارند و از مرکز قرائت آن را انجام می‌دهیم.

او  صنعت برق را صنعت زیربنایی و خدمات‌رسانی شرکت توزیع برق را ۲۴ ساعته توصیف کرد و افزود: امسال خوشبختانه هیچگونه خاموشی نداشتیم و ان‌شاءالله سال ۹۹ نیز به همین منوال پیش خواهیم رفت.

مرآتی در پایان، گفت: با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم باید حصول مطالبات را انجام دهیم، لذا از شهروندان درخواست می‌شود، نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.