شریفی: یک قایقران پس از پایان دوره حرفه‌ای ورزش به غیر از مربیگیری نمی‌تواند کار دیگر انجام دهد.

پوریا شریفی ملی پوش قایقرانی ایران  در ماده کایاک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ با معرفی یکی از دوستان وارد رشته قایقرانی شدم. این رشته را به طور تفریحی شروع کردم و کم کم به آن علاقه‌مند شدم. قایقرانی را با رشته کاناپولو شروع کردم و بعد از ۴ سال وارد رشته کایاک شدم و سال ۱۳۹۳ به تیم ملی رسیدم. در مسابقات آسیایی جوانان زیر ۲۳ سال شرکت کردم و اکنون در بخش بزرگسالان فعالیت می‌کنم.

شریفی با پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به ورزش حرفه‌ای ادامه می‌دهد، گفت: تا زمانی که بدن، من را یاری کند به این ورزش به صورت حرفه‌ای ادامه خواهم داد. ۹۹ درصد زندگی ورزشکاران به ورزش اختصاص دارد. بعد از دوره حرفه‌ای کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم. چون به خاطر ورزش هم از درس عقب مانده ایم و هم نتوانستیم وارد بازار کار بشویم. تمام وقت ما صرف ورزش شده است و نهایت کاری که می‌توانیم انجام دهیم مربیگری است.

او افزود: مسابقات کسب سهمیه المپیک فروردین ماه سال آتی در کشور تایلند برگزار می‌شود. زیر نظر ایرج اقلیمی مربی تیم کایاک تمرینات خود را انجام می‌دهیم. حدود ۴۰ روز در منطقه آزاد قشم در اردوی بزرگسالان بودیم. بعد از غیبتی که داشتم این اولین اردوی است که به تیم ملی دعوت شدم. برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک تمرین می‌کنم.

شریفی ادامه داد: تلاش می‌کنم تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق شوم. به خداوند توکل می‌کنم و امیدوارم هر اتفاقی که به صلاح است رخ بدهد.

او گفت: محل تمرین کافی در کشور نداریم و محدود هستیم. مسئولان به قایقرانی توجه نمی‌کنند. قایقرانی رشته‌ای پُر مدال در المپیک است.


بیشتر بخوانید:تمام تلاش خود را می‌کنم تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق شوم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار