رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: یک قلاده روباه بر اثر گرسنگی شدید به خانه ای در روستای قره خان این شهرستان پناه برد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امروز صبح یک قلاده روباه به علت سرما و شدت گرسنگی به یک منزل مسکونی در روستای قره خان شهرستان مهاباد پناه برد که توسط اهالی روستا به دامان طبیعت بازگردانده شد.

او افزود: با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزار‌شهایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه و داخل شهر گزارش می‌شود که این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: روباه معمولی بیشترین پراکندگی طبیعی را در بین پستانداران زمینی دارد و به علت زیرکی و تطابق این حیوان با شرایط مختلف طبیعی و استفاده از منابع متفاوت غذایی، علی‌رغم تعقیب و شکار بی‌رویه، تاکنون کاهش شدیدی در جمعیت آن‌ها ایجاد نشده است.

سخنور با اشاره به اینکه در چند روز اخیر نیز پنج قلاده گرگ‌ گرسنه به حاشیه روستای یوسف‌کند این شهرستان پناه برده بودند، از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آن‌ها خودداری کنند و دانه، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستا‌ها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.