مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت:بیمه سلامت خراسان رضوی هم‌اکنون بیشترین تعداد بیمه‌شدگان روستایی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد بیمه شدگان روستایی در سطح کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمرتضی وجدان مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در جلسه شورای اداری بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه می‌یابد.
 
او ادامه داد: از نتایج تعیین شده توسط آزمون وسع تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر در خراسان رضوی به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و دفترچه خود را تحویل گرفته‌اند که ۹۵ درصد آنان در دهک‌های ۱، ۲ و ۳ قرار داشتند و این افراد به‌صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند.
 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۳ درصد افرادی که برای آن‌ها دفترچه صادر شده است در دهک‌های ۴ تا ۷ قرار گرفته‌اند که مشمول ۵۰ درصد تخفیف حق سرانه بیمه می‌شوند و سایر دهک‌ها باید حق بیمه خود را به‌صورت کامل پرداخت نمایند.
 
وجدان با اشاره به اینکه آزمون وسع براساس دهک‌های درآمدی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود و بیمه سلامت نقشی در این خصوص ندارد، افزود: نتیجه آزمون وسع ۷۸ درصد از ۲۸۰ هزار نفری که تاکنون در طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند مشخص شده است.
 
او تصریح کرد: تعداد دفاتر پیشخوان از ۵۸ به ۸۴ دفتر از ابتدای سال ۹۸ تاکنون افزایش یافته است، بیمه سلامت خراسان رضوی هم‌اکنون بیشترین تعداد بیمه‌شدگان روستایی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر رتبه سوم به لحاظ تعداد موسسات طرف قرارداد در کشور را دارا است.
 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: رسیدگی اسناد بستری به‌صورت الکترونیک در ۴۱ بیمارستان، اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۸ شهرستان، استحقاق سنجی و رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای به تعداد ۲۴ هزار نفر، طرح نظام ارجاع الکترونیک و طرح ارزیابی مناسب بودن میزان اقامت بیمارستانی از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۹۸ بوده است.
 
وجدان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان به موسسات غیر دانشگاهی و دولتی و خیریه پرداخت شده است، همچنین مبلغ ۳۳۱ میلیارد تومان به موسسات دانشگاهی و ۱۱۲ میلیارد تومان جهت سطح یک روستایی پرداخت شده است که به این ترتیب مطالبات موسسات دانشگاهی تا آخر شهریور ۹۸ پرداخت و تسویه شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.