مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت سه میلیون تومانی به مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق خبر داد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سجاد طاهری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، 10 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر پرداخت خواهد شد.

او مبلغ تسهیلات پرداختی به هریک از مستمری بگیران را 30 میلیون ریال عنوان کرد و گفت : این تسهیلات بدون قرعه کشی و بی نیاز از هرگونه تضامین که در فرآیندهای بانکی رایج و مرسوم است به مستمری بگیرانی که پنج سال سابقه دریافت مستمری نزد صندوق دارند و حداقل مبلغ مستمری ماهیانه آنها سه میلیون ریال است، پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان کرمانشاه افزود: قریب 333 خانوار از مستمری بگیران تحت پوشش صندوق در استان از این تسهیلات بهره‌مند می شوند.

طاهری با بیان اینکه به برکت انقلاب و خون شهدا امروز در ایران اسلامی شهدا شاهد خدماتی هستیم که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ارائه نمی‌شود، گفت: موضوع بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از این خدمات ارزشمند در حوزه اقتصادی و اجتماعی به روستائیان و عشایر است.

او افزود: امروز روستاییان وعشایر و کشاورزان که نقش عمده و بزرگی در تولید و اقتصاد کشور دارند همانند سایر اقشار و کارکنان دولت، با حمایت های بی سابقه نظام که پرداخت 70 درصد حق بیمه سالیانه این اقشار را بعنوان کارفرما تقبل کرده، با حفظ عزت وکرامت انسانی به افتخار بازنشستگی نائل آمده و از خدمات نظام تامین اجتماعی با کمترین هزینه بهره‌مند می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر دراستان کرمانشاه قریب 76 هزار و 500 خانوار کشاورز، روستایی وعشایری تحت پوشش خدمات وحمایت‌های این صندوق قرار دارند، گفت: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دراستان کرمانشاه بسیار بالاتر از متوسط کشوری است.

طاهری شهرستانهای قصرشیرین، دالاهو، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی، روانسر، هرسین، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را به ترتیب دارای بالاترین و کمترین ضریب نفوذ بیمه اجتماعی دراستان معرفی و گفت: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر حتی در آخرین رتبه بندی شهرستانهای استان بالاتر از متوسط کشوری است و این نوید خش آینده روشن در حوزه شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان کرمانشاه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر 76 هزار و 500 خانوار در استان تحت پوشش خدمات این صندوق قرار دارند و از این تعداد قریب دو هزار خانوار بصورت ماهیانه حقوق و مستمری دریافت می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.