تمام شرکت‌های پخش مواد آرایشی و بهداشتی برای دریافت مجوز اقدام کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تمام شرکت‌های پخش مواد آرایشی و بهداشتی استان کرمانشاه تا ۲۵ اسفندماه برای دریافت مجوز از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان فرصت دارند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طبق بند (پ) ماده هفتم از قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور؛ هرگونه واردات تجاری، ذخیره سازی، توزیع، عرضه و فروش کالا‌های دارویی، واکسن، مواد زیستی (بیولوژیک)، طبیعی و سنتی، مکمل‌های تغذیه ای، آرایشی، بهداشتی، غذایی و ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت طبق ضوابطی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کند، ثبت نشده باشد جرم محسوب می‌شود و با مجرم مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۳ برخورد می‌شود.

او گفت : با توجه به قانون ذکر شده دریافت مجوز از معاونت غذا و دارو توسط شرکت‌های پخش کالا‌های سلامت محور یک تکلیف قانونی است و اعراض از آن تخلف محسوب می‌شود.

محمدی افزود: همه شرکت‌های پخش مواد آرایشی و بهداشتی که فاقد مجوز فعالیت از سازمان غذا و دارو هستند می‌توانند تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری برای دریافت مجوز فعالیت و معرفی مسوُول فنی و نیز دریافت مجوز مسوُول فنی به معاونت غذا و دارو مراجعه کنند.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،گفت: اکنون در استان کرمانشاه ۲۸۱ کارخانه و واحد تولید مواد خوراکی و ۲۱ کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعال است.

او افزود: همچنین در استان کرمانشاه اکنون هفت کارخانه تولید تجهیزات مصرفی پزشکی وجود دارد که کالا‌هایی از قیبل سرنگ، آتل، اسپکلوم و ... را تولید می‌کنند و علاوه بر عرضه داخلی به کشور‌های دیگر هم صادرات دارند.

او گفت: اکنون سه کارخانه تولید مواد دارویی در استان کرمانشاه فعالیت می‌کند که یکی از آن‌ها در زمینه فرمولاسیون مواد نهایی و ۲ کارخانه دیگر در حوزه تولید مواد اولیه دارو فعال است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.