ضرورت بیان دستاورد‌های ۴۱ سال گذشته انقلاب اسلامی به جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول چهل و یک سال گذشته به جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار معلم تبریز گفت: انقلاب اسلامی در طول چهل و یک سال گذشته دستاورد‌های بسیار مهمی داشته که هر یک تأثیر عمیق در ایران ودنیا داشته است، دستاورد‌هایی که به خاطر ظرفیت‌های بلند انقلاب رو به رشد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دستاورد‌های بزرگی در این ۴۱ سال داشته ایم که باید در جامعه بیان شود.

او افزود : حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی مردم سالاری دینی  پیشرفت همه جانبه ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علمی کشور اقتدار امنیت عزت ملی هویت بخشی و نیز شکل گیری هویت ایرانی اسلامی از جمله دستاورد‌های داخلی انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز گفت: در حوزه داخلی می‌توان به، تقویت زیرساخت‌های کشور مانند راه ها، سدها، نیروگاهها، بنادر، افزایش صادرات غیرنفتی، دو برابر شدن سرانه ناخالص ملی نسبت به پیش از انقلاب که هرکدام جای بحث دارد اشاره کرد.

او افزود: همچنین در حوزه خارجی، توسعه نفوذ کشور در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، اثرگذاری در مسائل عمده منطقه، اهتزاز پرچم عزت و اقتدار ملت ایران در منطقه، تاثیرگذاری بر دیگر ملت‌ها و انقلاب‌های کشور‌های مختلف اشاره کرد.

امام جمعه تبریز گفت: امروز این حرکت‌های بزرگ در دنیا به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب راه خود را در دنیا پیدا کرده است، بیایید قدر انقلاب را بدانیم و به روح پر فتوح امام راحل درود بفرستیم و با تبعیت از رهبری بتوانیم در گام دوم انقلاب نیز قدم‌های مثبت تری برداریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی دیگر از وظایف مهم ملت را حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگری شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: امیدواریم مردم عزیز و آحاد مختلف مردم به وظیفه سنگین خود در انتخابات عمل کنند، هر کس که ایران را دوست دارد در این انتخابات حضور پررنگ داشته باشد.

همچنین در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت اربعین شهادت سردار سلیمانی گفت: حادثه شهادت سردار سلیمانی تبدیل به یکی از ایام الله‌های دیگر ایران شد و یک معجزه صورت گرفت،در ایران غوغایی برپاشد و مراسم تشییع صورت گرفت که در دنیا بی سابقه است.

او گفت: دشمنان سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کردند، اما کاری از پیش نبردند، باید گفت، هرگز آمریکا در برابر اراده یک ملت به پا خواسته اینگونه تحقیر نشده بود تا اینکه تصمیم گرفتند سردار ما را به شهادت برسانند و از این طریق از باتلاق بیرون بیایند، اما شهادت سردار یک انقلاب دیگری برپا کرد واز اجتماعات مردم فهمیدند ملت انتقام سختی خواهند گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز مردم عراق و مردم ایران یک پیوند مستحکمی دارند که به برکت شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس به دست آمده است و از اینکه قهرمان ملی ما را در یک کشور غریب به شهادت رساندند غیرت ملی مردم به جوشش در آمد.

او گفت: پیامد‌های این حادثه، بازگشت ارزش‌های انقلاب بود، شهادت‌طلبی مقام پیدا کرد، وحدت و انسجام ارزش پیدا کرد و آمریکا بیش از گذشته در باتلاق فرو رفت.

سرلشکر پاسدار رضایی همچنین شهادت حاج قاسم سلیمانی را بیمه کننده انقلاب اسلامی دانست و افزود: ملت ایران شکست ناپذیر است، امروز تمام کشور‌های منطقه با دید عظمت به ملت ایران نگاه می‌کنند که چنین فرزندی را تربیت کرده است کسی که نماینده شناسنامه و تصویر ملت ایران در بیرون از کشور شده است.

در ابتدای مراسم  پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مسئولین و مربیان تعلیم و تربیت استان در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار برای ۷۵۰ هزار دانش آموز به وظیفه خود عمل کرده اند.

او گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی اخلاص در عمل است که باید همگی از آن درس بگیریم، همچنین در ۳۹ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان هر پروژه‌ای جدیدی که افتتاح می‌شود مزین به نام این شهید والامقام و بزگوار است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.