مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از کمک اتاق اصناف برای کمک به تهیه مایحتاج شب عید مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه کمک‌های تمامی اتحادیه‌های سطح استان پس از جمع آوری به مرکز نیکوکاری اصناف تحویل داده می‌شود، گفت: ۵۴ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، نیازمند کمک‌های خیران برای نیاز شب عید هستند.

الهی راد با اشاره به مشکلات نیازمندان در وضعیت اقتصادی امروز، افزود: هرچند کمک به نیازمندان جزو وظایف ذاتی این نهاد است، اما به علت کمبود اعتبارات و تعداد زیاد مددجویان هم‌اکنون برای تأمین کالا‌های موردنیاز شب عید و همچنین پوشاک آنان نیازمند کمک خیران هستیم.

او  با اشاره به طرح‌های حمایتی و توجه به معیشت خانوار‌های محروم عنوان کرد: هم‌اکنون این نهاد با اجرای طرح‌های مشارکتی مانند صدقات، اکرام ایتام، زکات و برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی مانند جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه هم‌اکنون هزار و ۴۰۰ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج نیازمند کمک هستند، ادامه داد: ۶ هزار و ۲۰۰ یتیم، وجود ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار و همچنین بیش از ۷ هزار دانش‌آموز و دانشجو نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در آستانه سال نو  نیازمند کمک مردم هستند.

او در ادامه به احداث مسکن نیازمندان و سیل‌زدگان استان در سال ۹۸ اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون هزار و ۴۶۰ مسکن برای سیل‌زدگان استان در حال احداث است و علاوه بر این ۷۰۰ واحد دیگر نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

الهی راد در ادامه بابیان اینکه یکی از موضوعات مهم امروز ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و نیکوکاری است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در آستانه سال نو با اجرای جشن نیکوکاری در تلاش است زمینه کار خیر را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به تهیه عیدانه برای خانواده‌های نیازمند در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک تمامی مردم و خیران به ۵۴ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد سبد غذایی اهدا کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.