سردار صفوی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهد که فشارهای آمریکا نتوانسته میان مسئولان و مردم فاصله بیندازد.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عملیات روانی آمریکا را پوچ کرد/ خود را برای حماسه در انتخابات آماده کنیدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در بوشهر گفت: مردم قهرمان بوشهر امروز به همراه اقیانوس چندین میلیونی ملت ایران در راهپیمایی انقلاب، پشتوانه بالندگی و اقتدار ایران اسلامی را فراهم کردند.

او افزود: یوم الله بیست و دوم بهمن امسال مصادف است با چهلمین روز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و چهره بین الملل مقاومت یعنی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شما مردم شهید پرور و قهرمان بوشهر با این حضور پرشور و چشمگیر پرچم حرکت انقلابی گری عدالت خواهی و گفتمان ضد ظلم و ضد تروریستی وضد استکباری را بر افراشتید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: یوم الله بیست و دوم بهمن یادآور تجلی نور خدا و وبرکات چهارده معصوم بر مملکت اسلامی ماست و نقطه سرنوشت ساز و عبرت آموز پیروزی حق بر باطل به رهبری ولایت فقیه است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: شما زنان و مردمان هوشمند زحمت کش و صبور بوشهری هر سال با حضور آگاهانه و با ایمان و بصیرت و انقلابی، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای ماندگار و الهام بخش را به ملت‌های عدالتخواه و آزادی خواه منطقه و جهان نشان داده‌اید. این راهپیمایی با شکوه در بوشهر و هزاران نقطه ایران تجلی اراده الهی، اقتدار ملی، غیرت دینی، بلوغ سیاسی و مقاومت ملی مردم ایران است و نشان می‌دهد که فشار‌های حداکثری محاصره اقتصادی، تحریم‌ها و عملیات روانی به رهبری استکبار جهانی آمریکا هرگز نخواهد توانست بین مسئولان و ملت ایران فاصله بیندازد.

حماسه انتخابات در پیش است

او گفت: جوانان غیرتمند، زنان و مردمان بوشهری خودتان را برای حماسه دیگری یعنی دوم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات و مشارکت در سرنوشت کشور خودتان آماده کنید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: واقعیت آن است که ما در جهانی متفاوت از گذشته زندگی می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر است و به نظر می‌رسد در قرن جدید جهان دیگری ایجاد خواهد شد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب، سرآغاز تغییر و تحولات منطقه در غرب آسیا و کشور‌های اسلامی شده است و تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری‌های جدید را تحت تاثیر قرار داده است. این تحولات در کشور‌های اسلامی ظهور می‌کند.

او خطاب به جوانان گفت: برای ساختن ایرانی قدرتمند مهیا باشید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: در زمان حاضر دو جبهه انقلاب کبیر اسلامی و مقاومت وجود دارد که در مقابل آن استکبار امریکایی و صهیونیستی و هم دستانشان در منطقه قرار گرفته است.

ثمره طرح معامله قرن تشدید مقابله با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست

سردار سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: با اطمینان و یقین به شما مردم فهیم هوشمند انقلابی بشارت می‌دهم با گذشت حدود ۱۹ سال از اشغال افغانستان مظلوم یعنی از سال ۲۰۰۱ و حدود ۱۷ سال از اشغال سرزمین عراق در سال ۲۰۰۳ به دست آمریکایی‌ها، و گذشت ۷۲ سال از اشغال قبله اول مسلمان جهان یعنی بیت المقدس و سرزمین مسلمان فلسطین به دست جنایتکاران صهیونیستی، منحنی عمر صهیونیست‌ها رو به افول و زوال و نابودی در حال حرکت است.

او گفت: طرح ننگین موسوم به معامله قرن، تنفر و انزجار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان جهان و حدود ۷۰۰ میلیون مسلمان غرب آسیا و شمال آفریقا را علیه آمریکایی‌ها وصهیونیست‌ها جنایتکار برانگیخته است و همان گونه که طرح خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد این طرح امریکایی‌ها هم با شکست رو به رو خواهد شد و روسیاهی برای برخی کشور‌های عربی حامی این طرح را به همراه خواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: این طرح معامله ننگین حرکت‌های آزادی بخش مردم مظلوم کشور‌های عراق، افغانستان و سوریه را تشدید خواهد کرد و خون شهدای مظلوم مدافع حرم و خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ثمره‌اش تشدید مقابله با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از افغانستان لبنان و فلسطین اشغالی خواهد بود.

سردار سرلشکر رحیم صفوی تصریح کرد: ملت مجاهد، مبارز و فقیر افغانستان همان گونه که ارتش سرخ را در ده سال بیرون کرد، آمریکایی‌ها را هم به اذن خداوند از افغانستان بیرون خواهند کرد.

او، با اشاره به شرایط منطقه گفت: به طور حتم افغان‌ها آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون می‌کنند؛ آمریکایی‎‌هایی که نه تنها امنیت و رفاه را برای آنها به ارمغان نیاوردند بلکه کشت موادمخدر را ۵۰ برابر کردند و ثروت افغانستان را به غارت بردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: دولت جدید عراق باید مصوبه پارلمان برای بیرون کردن آمریکایی ها را اجرا کند. همه نیروهای عراق بر خروج آمریکا از کشورشان متفق القول هستند.

صهیونیست‌ها روزهای سختی را در پیش خواهند داشت

سردار سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در ادلب سوریه به سمت شرق فرات برای بیرون کردن نیروهای بیگانه، به آزادی شرق فرات منجر خواهد شد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی تاکید کرد: از سوی دیگر مصر، سودان و فلسطین با طرح معامله قرن مقابله می‌کنند و صهیونیست‌ها روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.

او گفت: یمنی‌ها پس از پنج سال مقاومت و تقدیم هزاران شهید و ویران شدن زیرساخت‌ها اجازه ندادند کشورشان تصرف شود و نیروهای متجاوز مجبورند عقب نشینی کنند. یمنی‌ها امیدوارند که با خروج متجاوزان، سرنوشت کشورشان را خودشان تعیین کنند.

جبهه مقاوت به رهبری ایران در حال پیروزی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: به حول و قوه الهی جبهه مقاومت به رهبری ایران و حضور عراق، سوریه، لبنان ویمن و برخی کشورهای دیگر مانند روسیه و ترکیه در حال پیروزی اند و جبهه آمریکا و صهیونیست‌ها در حال عب نشینی از غرب آسیا هستند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی سپس به فرصت‌ها و چالش‌های ملی اشاره کرد و گفت: مردم چالش‌ها را بهتر می‌دانند و در زندگی روزمره احساس می‌کنند پس من به فرصت‌ها می‌پردازم.

رویداد‌های غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است

او ادامه داد: فرصت اول این است که به فضل الهی، نگاه ویژه معصومان (ع)، صبر ۴۱ ساله مردم ومسئولان، رهبری‌های ده ساله امام راحل و هدایت‌های ۳۰ ساله رهبر انقلاب و تلاش دولت‌های خدمتگزار، روند‌ها و رویداد‌های غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: ثبات امنیتی و سیاسی نیرو‌های مسلح ایران برای تامین امنیت پایدار ایران و غرب آسیا از خلیج فارس تا دریای مدیترانه امتداد یافته است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: این امنیت و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسئولان و برنامه ریزان در چند سال آینده است.

آمریکا نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند

او دومین فرصت کشور را فرصت طلایی موقعیت جغرافیایی ایران خواند و افزود: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی کم نظیر، وجود منابع طبیعی سرشار و ۱۵ کشور همسایه که ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند، بازار چند میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی دارد و آمریکا در این شرایط نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۶ هزارکیلومتر مرز زمینی ارتباط خود را نه تنها با همسایگان که با تمام جهان می‌تواند حفظ و تعامل اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

سردار رحیم صفوی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، شیلات، تجارت و صیادی، افزود: بوشهر از فرصت‌های زیادی به عنوان قطب فرهنگی و تمدنی برخوردار است و امیدواریم با داشتن سواحل زیبا و پیشرفت‌های صورت گرفته بتواند در نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر باشد.

او تاکید کرد: به عنوان پاسدار قدیمی می‌گویم موقعیت جغرافیایی ایران در جهان بی نظیر است. ایران قلب جغرافیای جهان و قلب تپنده اسلام از نظر فکری و فرهنگی است.

اسلام حاکم در ایران برای ملت‌های اسلامی راهنماست

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اسلام ناب محمدی را الهام بخش خواند و بیان کرد: وهابیت و اسلام ترکیه‌ای نمی‌تواند الهام بخش باشد بلکه اسلامی که در ایران تشکیل حکومت داده برای ملت‌های اسلامی راهنما و راهگشاست.

سردار سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: ایران می‌تواند با همگرایی دسته جمعی دولت‌های منطقه، در پیدایش تشکل‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

او گفت: برنامه ریزان کشور در حال تدوین سند ملی آمایش سرزمینی تا ۱۴۲۴ هستند و می توانند این ظرفیت‌ها را در این سند لحاظ می‌کنند.

از ظرفیت علمی کشور برای حل مشکلات استفاده شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سومین فرصت را وجود زیربنا‌های علمی و تعداد و دانشگاه و مراکز علمی عنوان کرد و افزود: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون دانش آموخته دانشگاهی داشته‌ایم و اکنون بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو داریم. در استان بوشهر نیز اکنون ۵۲ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی داریم که باید از این ظرفیت علمی برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و توسعه استفاده شود.

او چهارمین فرصت را قدرت نرم ایران اسلامی عنوان کرد وافزود: قدرت نرم ایران اسلامی مرز‌ها و سرزمین‌های جدید را در می‎نوردد و آرز‌وهای مسلمانان را محقق می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، بیان کرد: این قدرت برای آمریکا وصهیونیست‌ها شکست به همراه داشته و مکتب اسلام ناب محمدی توانسته است قلوب یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمانان را تحت تاثیر قرار دهد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی افزود: ملت‌های مسلمان امروز به راهپیمایی چشم دوخته‌اند و وفاداری مردم به نظام سیاسی، انقلاب، قرآن و رهبری را می‌بینند.

او ادامه داد: شیطان بزرگ آمریکا و شیطان‌های کوچک از عظمت مردم ایران دچار تحیر شده اند، زیرا هر چقدر تحریم‌ها را اضافه می‌کنند بر پیروزی و استقامت ملت افزوده می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا عنوان کرد: سرانجام پیروزی از جانب اسلام و قرآن و از آن ملت ایران است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.