هواشناسی استان بوشهر از ادامه روند کاهش دما و تلاطم خلیج فارس خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد‌های شمالی با سرعت قابل ملاحظه بر روی خلیج فارس و سواحل استان تا اواخر هفته است.

محمدرضا انصاری افزود: بر همین اساس، خلیج فارس در این مدت مواج خواهد بود و روند کاهش دما نیز ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: صبح امروز دیلم با ۴ درجه سانتیگراد سردترین شهر استان بوده  و  دما در اهرم، خورموج، جم و گناوه ۶، برازجان ۷، بوشهر و خارگ ۹، دیر ۱۱، کنگان ۱۲ و عسلویه ۱۶ درجه به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد: با تداوم روند کاهش دما، صبح فردا برازجان جم و دیلم ۲ درجه برسد.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، بیان کرد: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا شمال شرقی خواهد بود که درسواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و دور از ساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، و در سواحل جنوبی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و دور از ساحل گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرعنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۵ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۷، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۷ و مد دوم ساعت ۲۱:۳۷ خواهد بود.

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم به کشاورزان توصیه کرده که از محصولاتشان در برابر سرما حفاظت کنند و برای دریافت توصیه‌های لازم به شماره ۰۹۱۷۴۰۰۶۷۵۵ پیام دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.