مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی وزش باد‌های شدید در استان ادامه دارد که فعالیت هم زمان سامانه بارشی منجر به بارش ۷۹ میلی متر باران در «سنیب» از توابع خاش شد.

۷۹ میلی متر بارندگی در سایه باد‌های شدید در سیستان و بلوچستانمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی دیشب و بامداد امروز به اوج خود رسید ۴۲ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی ثبت کردند.

او ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «سنیب» خاش با ۷۹، «تمندان» خاش ۲۶.۵، «ا... آباد پبی» زاهدان ۲۶، «کوشه» خاش ۲۰.۵ و «خیرآباد بالا» زاهدان ۱۷ میلی متر باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه بارشی تا این لحظه در شش شهرستان استان فعالیت کرده و بارش‌ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در استان ادامه دارد، اما نوع بارش‌ها پراکنده پیش بینی می‌شود.

او  در بخش دیگری به وزش باد‌های شدید در سطح استان به ویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیشب بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به طوریکه بیشینه سرعت آن به مرز ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را کاهش داد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های شدید تا امشب در سطح استان ادامه دارد و از نیمه شب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

حیدری ادامه داد: فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار