مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:دفع زباله در استان ایلام اصولی و استاندارد نیست.

دفع زباله در استان ایلام اصولی و استاندارد نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده کارشناسان محیط زیست ایلام، چرخه امحای پسماند مشتمل بر جمع آوری، بازیافت و دفع زباله در استان ایلام اصولی و استاندارد نیست.

او افزود: متاسفانه دود حاصل از سوزاندن زباله‌ها موجب آلودگی هوا، آب و خاک می‌شود و سلامت انسان‌ها، جانوران، گیاهان به خطر می‌افتد.

ابدالی با اشاره به اینکه محل‌های جمع آوری زباله در شهر‌های مختلف استان باید توسط شهرداری‌های ساماندهی شوند، گفت: قرار است یک کارخانه کمپوست و بازیافت در ایلام احداث شود.

او با اشاره به اینکه پسماند، پساب و زباله از عوامل مهم آلودگی محیط زیست انسانی، جانوری و گیاهی است، گفت: سالانه ۲۸۲ هزار تن زباله و پسماند در ایلام تولید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: علاوه بر این سالانه ۷۳۰ تن نیز پسماند‌های پزشکی و وابسته در این استان تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه باید بی خطر سازی پسماند‌های عفونی مراکز بیمارستانی در محل و سپس انتقال به مراکز دفن در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: پسماند‌های پزشکی و وابسته استان تا پایان سال جاری ساماندهی می‌شوند.

ابدالی افزود: در سال‌های اخیر سلامت هوا به خاطر رفتار‌های نادرست انسان‌ها به مخاطره افتاده و آلودگی هوا تاثیر زیادی بر سلامت خود انسان‌ها نیز گذاشته است.

منبع : مهر

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.