معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: بیش از دو هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) البرز با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر ایجاد فرصت شغلی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال قرار گرفتند.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ مددجوی البرزیشاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای حرکت مددجویان در مسیر کسب استقلال اقتصادی گفت: ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای، مشاوره و راهنمایی شغلی، معرفی به مراکز کاریابی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و نظارت پس از اجرای طرح‌های خودکفایی پنج رکن اصلی فعالیت‌های بخش اشتغال کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز توانمندسازی خانوارهای مددجو و خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد را مهم‌ترین هدف کمیته امداد عنوان کرد و افزود: بیش از دو هزار  مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) استان البرز با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر ایجاد فرصت شغلی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال قرار گرفتند.

رضایی آموزش‌های مهارتی را پیش‌نیاز اشتغال دانست و گفت: مددجویان فاقد مهارت دوره‌های آموزشی را در مراکز معتبر و مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین در قالب استادشاگردی در کارگاه‌های کوچک می‌گذرانند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز با اشاره به این که کارشناسان اشتغال پس از اجرای طرح‌های خودکفایی به‌طور مستمر بر نحوه عملکرد مددجویان مجری طرح نظارت می‌کنند افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد تا سقف پنجاه میلیون تومان با تنوع حدود یکصد شغل و از سوی بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.