رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شایعه بیماری از خود ویروس مهم تراست و مردم به هر بحث غیر علمی توجه نکنند.

مردم به بحث‌های غیر علمی در حوزه بهداشتی توجه نکنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت ویروس کرونا گفت: با اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی ویروس کرونا در کل جهان و اعلام وزرارتخانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم صورت گرفت.
 
او ادامه داد: با تشکیل جلسات مکرربه گرو‌های هدف آموزش‌های لازم ارائه شد و تا الان مورد خاصی در منطقه مشاهده نشده است و حتی برای افرادی که در مرحله اول دچار بیماری آنفولانزا شدند آموزش‌های لازم ارائه شد.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:کارشناسان بهداشت کلاس هاس آموزشی را در روستاها برگزار می‌کنند و در منطقه تربت جام، صالح آباد و تایباد وضعیت عادی است و حتی مسافرین در ورودی دوغارون قرنطینه و مورد آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرند.
 
 افکار افزود: بیمارستان سجادیه و دیگر مراکز درمانی در آماده باش کامل قرار دارند  تا در صورت طغیان ویروس با مشکل مواجه نشویم.
 
او تصریح کرد: موج دوم آنفولانزا در اسفند و فروردین داریم اما مردم نگران نباشند و گول شایعات را نخورند و با خونسردی به مراکز درمانی مراجعه کنند و هر روز آموزش‌ها درمنطقه ادامه دارد.
 
مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در این جلسه گفت: ویروس کرونا در جهان محاسبات و مناسبت‌ها را تحت تاثیر قرار داد و گاهی یک شایعه امنیتی مردم را دچار اضطراب و نگرانی می‌کند و اگر در حوزه سلامت باشد با جان مردم سروکار دارد و خطر ناامنی به وجود می‌آید.
 
او ادامه داد: درحوزه پیشگیری و آموزش و اطلاع رسانی در کشور دقیق عمل شده است  و تا این لحظه موردی از ویروس کرونا در کشور و منطقه مشاهده نشده است و هوشمندی و هوشیاری باید بیشتر شود زیرا ویروس کرونا با جان مردم ارتباط دارد.
 
 
انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.