وزیر خارجه ترکیه از اعزام هئیتی به مسکو برای رایزنی در خصوص تشدید تنش‌ها در ادلب سوریه خبر داد.

چاووش اوغلو: رایزنی درباره تحولات ادلب در مسکو انجام می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد هیئتی از این کشور در روز‌های آتی برای بحث درباره تشدید تنش‌ها در ادلب سوریه، راهی مسکو خواهند شد.

وزیر خارجه ترکیه مدعی شد در حملات نظامیان سوری تحت حمایت روسیه، نزدیک به یک میلیون نفر بی خانمان شده اند.

چاووش اوغلو در کنفرانسی خبری اعلام کرد آلمان ۴۰ میلیون یورو (۴۴ میلیون دلار) در حمایت از برنامه‌های ترکیه برای اسکان غیرنظامیانی که از ادلب فرار کرده اند، در اختیار این کشور قرار داده است.

پیشتر وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود هیئت مذاکره کننده این کشور با هیئتی که از روسیه به آنکارا آمده هنوز به اجماعی درباره وضعیت ادلب سوریه نرسیده اند. بنا به نوشته آناتولی، در این مذاکرات درباره گام‌هایی که باید برداشته شود تا روند سیاسی برای حل بحران ادلب در پیش گرفته شود، بحث و تصمیم بر آن شده که گفتگو‌ها در هفته‌های آتی ادامه یابد.

ادلب تنها استانی در سوریه است که در کنترل گروه‌های تروریست باقی مانده است. ارتش سوریه به منظور پاکسازی استان ادلب از تروریست‌ها عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده و تاکنون موفق شده بخش‌های مهمی از آن را آزاد کند.

ترکیه ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند. در سپتامبر ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه توافق کردند که استان ادلب سوریه را به منطقه کاهش تنش تبدیل کنند. در اکتبر ۲۰۱۹ نیز آنکارا با انجام عملیات نظامی چشمه صلح به شمال شرق سوریه حمله کرد و آنجا را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار