معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: اجرای پایلوت طرح استقرار مراقبت تسکینی در مراکز مختلف کشور از اقدامات معاون پرستاری وزارت بهداشت است.

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توسعه مراقبت های پرستاری از پیشگیری تا بازتوانی اظهار کرد: یکی از اولویت های وزارت بهداشت طراحی و ارزشیابی برنامه های مختلف با همکاری سازمان های ذی‌ربط است و این کار بر اساس نیازهای به روز رسانی شده نظام سلامت انجام می‌شود و به طور کلی تلاش زیادی در زمینه اصلاح برنامه های پرستاری در کنار اجرای طرح تحول نظام سلامت شده است.
 
او ادامه داد: ابلاغ فرم های ارزیابی اولیه ویژه بزرگسالان کودکان روانپزشکی افراد با سنین بالا همچنین اهمیت دادن موضوع کنترل عفونت و اجرای طرح الکترونیک سازی ثبت اقدامات و گزارش نویسی پرستاری از جمله اقدامات در دست اجرای دفتر ارتقا سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت محسوب می‌شود.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای اولویت دار معاون پرستاری وزارت بهداشت، نهایی سازی پیشنویس دستورالعمل انتقال بیماران بین بیمارستان های مختلف و مراکز درمانی است و ما در حال بازنگری شاخص های ملی کیفیت مراقبت پرستاری در سراسر کشور هستیم.
 
حضرتی بیان کرد: اجرای پایلوت طرح استقرار مراقبت تسکینی در مراکز مختلف کشور از دیگر اقدامات این نهاد است. امروزه بسته های خدمتی مراقبت در منزل جهت پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل تحت عنوان هوم‌کر تدوین شده است.
 
او ادامه داد: یکی از طرح های در دست بررسی موضوع تاسیس مراکز مراقبت همای طولانی مدت است که این کار در حال برنامه ریزی در مجموعه معاون پرستاری وزارت بهداشت است.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آیین نامه آموزش مراقبت های پرستاری به گیرندگان خدمت در مراکز درمانی و مراقبتی طراحی شده است و امیدواریم هرچه زودتر این آیین نامه ابلاغ و اجرایی شود.
 
حضرتی ادامه داد: به منظور ارزیابی اولیه و بررسی جامع از نظر وضعیت سیاسی، اجتماعی روانی و همچنین شرایط تحدید کننده ایمنی بیمار فرم های ارزیابی اولیه بزرگسال و کودکان به بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور ابلاغ شده است که بر اساس آن چارچوبی برای شناسایی مشکلات بالینی بیماران و نیازهایشان تعیین می‌شود تا بر اساس این برنامه ریزی بهتری جهت مراقبت از آنها انجام شود.
 
او یادآوری کرد: ارزیابی بیماران یکی از کارهای اصلی پرستاری محسوب می‌شود و شناسایی نیازهای و توانمندی های بیماران به وسیله پرستار مربوطه در بخش های مختلف انجام می گیرد.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: با در نظر گرفتن علائم و نشانه های بیمار همچنین مصاحبه با خانواده بیمار می‌توان به توانایی بیماران پی برد و این کار باعث ارتقا کیفیت مراقبت از بیماران به وسیله پرستاران می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار