به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی جذاب و اول شخص Dying Light 2 محصول شرکت تکلند یکی از چند عنوانی است که ناگهان در ماه ژانویه با تاخیر مواجه شد. این عنوان در ابتدا قرار بود تا در بهار سال جاری به بازار عرضه شود، اما زمان نهایی انتشار بازی Dying Light حالا کاملا نامشخص است. در این بین تیم توسعه شرکت تکلند سعی دارند با توجه به تجربیات کسب شده، ارتقایی بر روی برخی از فیزیکهای بازی نسبت به عنوان ابتدایی انجام دهند. از جمله این پیشرفتها میتوان به سیستم استفاده از قلاب در بازی اشاره کرد. استفاده از قلابها در بازی اول قابل اجرا بود، اما فیزیک این قابلیت بیشتر مانند بازی بتمن عمل میکرد و شخص را به سرعت و بدون تغییر موقعیت از نقاط پایینی به ارتفاعات میکشاند. قلاب انداختن در بازی Dying Light 2 قرار است از فیزیک بهتری پیروی کند. گفتنی است که بارتز کولن، یکی از طراحان این عنوان، در مصاحبه اخیر خود این فیزیک را " همانند تارزان و یا مرد عنکبوتی" خواند.
وی در ادامه صحبتهای خود گفت: " این فیزیک بیشتر مثل تارزان و مرد عنکبوتی است. اما نمیشود از این قابلیت در بازی سوءاستفاده کرد چرا که نیاز است تا در بالای سر فرد یک چیزی برای قلاب انداختن و تاب خوردن وجود داشته باشد ". یکی دیگر از پیشرقتهای قابل توجه این عنوان، تشخیص لبه پرتگاه است که به گفته کولن " دقیقتر " طراحی شده است. او در ادامه گفت: " نسخه اول بازی، اولین تجربه ما بود و من خیلی اشتباهات مرتکب شدم، اما در Dying Light 2 خیلی بهتر به این مسائل رسیدگی کردیم. این عنوان بسیار دقیقتر و همچنین پیچیدهتر است.
اما این پیچیدگی به ما کمک کرد امکاناتی را در بازی اجرا کنیم که در نسخه اول امکانپذیر نبود". طرفداران این عنوان همچنین میتوانند انتظار یم بروزرسانی بر روی موتور پردازنده فیزیک بازی را داشته باشند، چرا که شرکت تکلند اظهار کرده است بازی قابلیت پارکورهای طبیعی را به کاربران میدهد. کولن درباره طبیعی شدن پارکور بازی گفت: " زمانی که عنوان اول را بازی کردم، حس کردم تکانها و پرشهای بازی غیر واقعیاند. من بیش از ۶۰۰۰ ساعت Dying Light بازی کردم در نتیجه متوجه خیلی ایرادات شدم که کاربران دیگر ممکن است متوجه آن نشده باشند ".
بیشتر بخوانید: از بالهای تاریک تا شتاب در شهر؛ بهترین بازیهای ایرانی را بشناسید
انتهای پیام/