رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی محور مهاباد – بوکان جاده برهان همچنان ادامه دارد.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به مسدود بودن بودن محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) از ۲ روز قبل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این مسیر دیروز به علت کولاک شدید بسته شده و راهداران تاکنون ۱۰ کیلومتر از آن را بازگشایی کرده‌اند و ۲۳ کیلومتر آن همچنان مسدود است که رانندگان باید در این مدت از مسیر‌های جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان برای تردد استفاده کنند.

او افزود: همچنین راه دسترسی ۴۵ روستای این شهرستان که براثر برف و کولاک شدید در هفته گذشته بسته شده‌بود، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد، اما راه ۲۰ روستا همچنان بسته و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر‌های روستایی ادامه دارد.

خادمی اضافه کرد: عوامل راهداری این شهرستان تاکنون راه روستا‌های خاتون‌باغ، بوزه، آزاد، کپه کند، برده‌میش، بصری، قلات، عبدالله‌آباد، سنجاق، حاجی‌مامیان، سیاه‌قول علیا و سفلی، داغه، سیلم، قره‌قاچ، باگردن علیا وسفلی، شیخان، سرو، مرانه، گوملیان، سرطان، خانگی، سیمینو، مزرعه، جانداران، کیسلان، میرسه، آفان، گاگش علیا وگاگش سفلی، شکربگ، کهریزه‌شیخان، پایین‌دره، آلبلاغ پیرمکائیل، عینە‌ملا، بیرم، امین‌آباد، گرده‌بردان و اوزن‌دره را بازگشایی کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون راه دسترسی روستا‌های چومل، سرخواب، کارگ و هه‌رمی، بنگوین و چند روستای دیگر در محور مهاباد - بوکان از چند روز قبل به دلیل کولاک شدید مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن‌ها ادامه دارد.

خادمی اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز تردد خودرو‌ها را با مشکل مواجه کرده و تردد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.