رجب طیب اردوغان طی سخنانی مدعی شد که تنها در صورت عقب‌نشینی ارتش سوریه از ادلب، بحران در این شهر از بین خواهد رفت.

رجب طیب اردوغان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی سخنانی در روز شنبه حول موضوع ادلب گفت که آنکارا تمایلی برای اشغال بخشی از خاک سوریه و یا الحاق آن به ترکیه ندارد.

اردوغان مدعی شد که تنش‌های اخیر در ادلب تنها با عقب‌نشینی ارتش سوریه از بخش‌های معین، میسر است. وی در ادامه از سوریه خواست تا به مرز‌های تعیین شده در توافق سوچی، احترام بگذارد.

اردوغان در ادامه مدعی شد: «حل مسئله ادلب با پایان دادن به اقدامات متجاوزانه نیرو‌های اسد و عقب‌نشینی آن‌ها به مرز‌های تعیین شده در توافق‌های پیشین ممکن خواهد بود.»


بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با ترامپ

اردوغان: معامله قرن چیزی جز تهدید صلح در منطقه نیست


اردوغان در ادامه با لحنی تهدیدآمیز گفت: «اگر سوریه تا پایان ماه جاری میلادی داوطلبانه عقب نشینی نکند، ما خود این کار را انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «اگر بتوانیم این اقدام را با همکاری دوستانمان انجام دهیم، خوشحال می‌شویم. اما اگر مجبور باشیم این کار را به تنهایی نیز انجام خواهیم داد.»

اردوغان در پاسخ به انتقادات اخیر برخی از کشورها از ماجراجویی ترکیه در سوریه، گفت: «آیا کسانی که ترکیه را مهمان ناخوانده در سوریه می‌خوانند، می‌توانند فعالیت‌های خودشان در نقاط مختلف جهان، که بدون اجازه مقامات و اهالی این مناطق انجام می‌دهند را به همین صورت تفسیر کنند؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
همون بهتر که با کودتا سرنگون میشدی
آخرین اخبار