مرحله جدید از مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین از فردا دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه در استان قزوین آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا توکلی الموتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مرحله جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین (گاو و گوساله) از فردا دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه در استان آغاز می‌شود و ظرف مدت یک ماه همه دام‌های سنگین واحد‌های روستایی و صنعتی استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

توکلی الموتی پیش بینی کرد در این طرح بالغ بر ۸۵ هزار راس گاو و گوساله واحد‌های روستایی و ۹۰ هزار راس گاو وگوساله واحد‌های صنعتی با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی تحت پوشش مایه کوبی قرار گیرند.

به گفته او، مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین (گاو و گوساله) حداکثر هر ۴ ماه یک نوبت و در دام‌های سبک (گوسفند و بز) هر سال یک نوبت انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از دامداران خواست به منظور جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی برای انجام مایه کوبی دام‌های خود حداکثر هر ۴ ماه یک نوبت اقدام کنند و تزریق دز یادآور واکسن به گوساله‌هایی که برای بار اول واکسینه شده اند را حتما انجام دهند.

او گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دار است که در صورت بروز، با علائم بالینی از قبیل تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده می‌شود و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحد‌های دا می‌در گیر بیماری، وارد کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.