مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: بر اساس تفاهم نامه کتابخانه‌های عمومی و بنیاد بین المللی مادر، کتابخانه تخصصی «مادر» در شهر شیراز ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری در نشست تخصصی کتابخوان با عنوان مهربانو، که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) در شیراز برگزار شد، گفت: با هدف ارتقا سطح مطالعه بین مادران و رشد کمی و کیفی آمار کتابخوانی در جامعه کتابخانه تخصصی مادر در شیراز ایجاد می‌شود.

او گفت: با برنامه ریزی هدفمند در حوزه کتابخوانی زنان، تفاهم نامه‌ای بین کتابخانه‌های عمومی و بنیاد بین المللی مادر منعقد شده و براساس همین تفاهم نامه کتابخانه تخصصی «مادر» در شهر شیراز ایجاد خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه مادر، نقشی بی بدیل در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد و باید از توانمندی‌های مادران برای ترویج مطالعه بهره برد، برنامه ریزی در حوزه کتابخوانی مادر و کودک را از اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های فارس دانست و گفت: پارسال سمینار زن کتاب سواد زندگی با موضوع بررسی نقش و جایگاه مادران در ترویج کتابخوانی با حضور ۲۵ استاد دانشگاه و فعالان حوزه ادبیات و زنان، برگزار و راهکار‌های ترویج کتابخوانی در حوزه زنان بررسی شد که یک کتاب از مجموعه مقالات ارائه شده حاصل آن بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز گفت: حضور موثر اجتماعی و در جامعه بودن، همسرداری، فرزند پروری شایسته و اخلاق مداری ویژگی‌های حضرت فاطمه است که باید الگوی تمامی زنان جامعه باشد.

زهرا افتخاری گفت: لذت بردن، یاد گرفتن و قصد تصمیم گرفتن، سه هدف اصلی کتابخوانی است، تحقیقات جدید نشان داده که اخیرا میزان گرایش بانوان به کتابخوانی بیشتر از مردان است.

در این نشست کتابخوانی، پنج کتاب توسط بانوان شرکت کننده معرفی شد.

مریم اقلیمی، کتاب «جاناتان مرغ دریایی»، سودابه رضایی، کتاب «شوهر آهو خانم»، ساجده تقی زادگان، کتاب «چهل نامه کوتاه به همسرم»، زهرا آجری، کتاب «خاطر نازک گل» و سارا رضایی، کتاب «از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» را معرفی کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار